به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاه کرمی عصر روز یکشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ این فریضه الهی که ریشه در دین مبین اسلام دارد از نقش مهم و حساسی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه معروف ها و منکر ها را باید در بین جامعه هدف آموزش و پرورش انتقال داد، خاطرنشان کرد: معلمان برای شناخت بیشتر دانش آموزان با این فریضه در کلاس درس دقت نظر ویژه ای داشته باشند.
شاه کرمی بیان داشت: برای تقویت مدل های اخلاقی در مدارس باید کوشش کرد که در این زمینه برخورد معلمان با دانش آموزان از اهمیت زیادی دارد.
وی تصریح کرد: باید به افراد جامعه آموزش داد که با فراگیری مهارت های زندگی می توان زندگی بهتر و همراه با آرامش و سلامتی داشت.
شاه کرمی با بیان اینکه با مهارت آموزی می توان مدل های اخلاقی را در جامعه تقویت و گسترش داد، اضافه کرد: در مدارس باید آموزش ها به گونه ای باشد تا دانش آموزان دریابند به جای درگیری می توان خوشرو بود و یا به جای مقابله سعه صدر داشت.
وی ادامه داد: به دلیل عدم مهارت افراد ، سریز رفتارهای ناهنجار و ... وارد دستگاه قضایی مثل مال مردم خوردن ، توهین و تهدید ، مزاحمت نوامیس می شود که با آموزش و کسب مهارت می توان از آن پیشگیری کرد.
دادستان مرکز البرز افزود: لازم است آموزش و پرورش البرز 20 معروف و 10 منکر را شناسایی کند تا بر اساس شیوه نامه شورای آموزش و پرورش به آن پرداخته شود.
شاه کرمی بیان داشت: برنامه هایی که قابلیت اجرایی در مدارس پیدا می کنند باید پایش شود تا چالش ها بررسی شود و راهکارهای مناسب ارائه شود.
وی تاکید کرد: معلمان فعال دربرنامه های شورای امر به معروف و نهی از منکر باید تحت دوره آموزشی – تخصصی قرار گیرند و طرح های پیشنهادی در این بخش نیز کاربردی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این نشست بر نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از کف مدارس تاکید کرد و افزود: این فرهنگ سازی باید رویکردی کیفی داشته باشد.
سالار قاسمی با اشاره به اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر باید درنواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شود ، تصریح کرد: برای اجرایی شدن این فریضه در مدارس ، طرح های مختلفی چون یاوران و یادآوران پیش بینی شده است.
وی نقش این شورا در آموزش و پرورش را مهم و اثر بخش دانست و افزود: برای اجرای برنامه ها و سیاست های ابلاغی ستاد امر به معروف و نهی از منکرباید برنامه محور عمل کرد و برنامه سالانه داشت.
مسئول دفتر امام جمعه کرج هم در این نشست بر احیای امربه معروف و نهی از منکر دربین مردم به ویژه دانش آموزان تاکید کرد و اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم و ائمه (ع) بر این فریضه مهم توصیه کرده اند.
حجت الاسلام علیرضا سعیدی بیان داشت: انجام امر به معروف و نهی از منکر کار سختی است لذا افرادی که در این بخش مشارکت می کنند باید آموزش ببینند تا مهارت لازم را کسب کنند.
وی امر به معروف و نهی از منکر را یک کارشایسته و نیکو دانست و ادامه داد: عوامل مجری این فریضه که امروزه در جامعه فراموش شده باید از ویژگی های مربوط برای راهنمایی افراد برخوردار باشند.
وی یادآورشد: برای کاهش مشکلات و پیشگیری از آسیب ها باید به جامعه هدف آموزش و پرورش که شامل دانش آموزان، معلمان و اولیا می شود، توجه ویژه کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این نشست اظهارداشت: دستورالعمل شورای امر به معروف و نهی از منکر از بیست و دوم خرداد ماه 97 ابلاغ شد که دراین راستا فراخوان آن دربین فرهنگیان صورت گرفت تا اعضای یاوران فرهنگی سازماندهی شود.
مسعود مهران نیا از آسیب شناسی ،شناسائی و تعیین اولویت ها به منظور اقدام برای ترویج معروف ها و زدودن منکرات ،جذب،سازماندهی،آموزش و بکار گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکربه عنوان برنامه های آموزش و پرورش در این حوزه یاد کرد.
وی یادآورشد: الگو سازی و تشویق کارکنان فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ،حمایت از عملکرد و اقدامات قانونی آمرین به معروف و ناهیان از منکر دستگاه و انجام فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت فرهنگی و تبلیغی دستگاه آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات در حال اجرا در آموزش و پرورش ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح یاوران با مشارکت فرهنگیان در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر در چهارچوب قوانین وضوابط معین در سطح ادارات آموزش وپرورش اجرایی شده است.
وی بیان داشت: تا کنون 220 فرهنگی و 2 هزار دانش آموز در قالب طرح یاوران و یادآوران به صورت داوطلبانه به عضویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر درآمده اند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 615
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.