به گزارش ایرنا، فرید بزنی بیرانوند روز یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر کرج نسبت به آنچه کم کاری و بی توجهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز دانست ، انتقاد کرد و گفت: زباله های عفونی تهدید جدی برای سلامت شهروندان کرجی ، مردم استان البرز و محیط زیست است.
وی بیان داشت: جمع آوری و بی خطرسازی زباله‌های عفونی به عهده شهرداری نیست و براساس قانون از وظایف وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی هر استان است.
بزنی بیرانوند ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی به وظیفه خود در این خصوص عمل نمی‌کند ضمن آنکه مسئولان و کارشناسان این دانشگاه در نشست های مرتبط شورای اسلامی شهر کرج حضور نمی یابند.
این عضو شورا بیان داشت: اکنون شهرداری بر حسب وظیفه قانونی و ذاتی خود مبنی بر جمع‌آوری پسماندهای شهری، این زباله‌ها را جمع‌آوری و دفن می‌کند ولی امکانات برای بی خطرسازی آنها ندارد.
بزنی بیرانوند خاطر نشان کرد: بی خطرسازی پسماندهای عفونی با تجهیزات ویژه انجام می ‎ ‌شود و می بایست این کار توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: شورای شهر فقط در قبال شهرداری مسئولیت ندارد بلکه وظایف آن فراتر از شهرداری است .
وی ادامه داد: وجود پسماندهای عفونی در شهر سلامت مردم را به خطر انداخته و آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند و به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی باید برای ساماندهی وضعیت موجود به طور جدی وارد عمل شود.
بزنی بیراوند گفت: شورای پنجم شورایی مطالبه‌گر است و مصلحت شهر و شهروندان را اولویت خود قرار داده و در این زمینه با هیچ کسی تعارف ندارد.
روزانه بیش از یک هزار تن زباله در کلانشهر جمع آوری می شود که بخشی از آن عفونی و بیمارستانی است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.