به گزارش ایرنا، حسن شجاعی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط در روزهای منتهی به یلدا 2 هزار پاکت کاغذی در بین آجیل فروشان بوشهری توزیع شد.
وی بیان کرد: زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین زباله‌های دفن شده غیرقابل تجزیه در محیط زیست به شمار می رود که اقدام برای کاهش مصرف آن از طریق کیسه های جایگزین در اولویت سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر است.
شجاعی پور افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خطراهای بهداشتی ناشی از مجاورت مواد پلاستیکی با موادغذایی فرهنگ‌سازی عملیاتی برای کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در بوشهر بجد در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با تولید 250 هزار تن پلاستیک در کشور، ایران پنجمین کشور دنیا در مصرف پلاستیک محسوب می‌شود که با داشتن آمار 10 درصدی پلاستیک در پسماندهای شهری باعث نگرانی حوزه سلامت شده است.
این مسئول ادامه داد: استفاده از پاکت‌های کاغذی و کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی برای حفظ سلامتی و محیط زیست ضرور است و در این ارتباط باید فرهنگ سازی لازم انجام شود.
وی گفت: توزیع پاکت های کاغذی بین اصناف و مردم با استقبال خوبی مواجه شده که سعی بر استمرار این اقدام برای فرهنگ سازی در طرح 'ما به کیسه پلاستیکی نه می گوییم' است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.