مهدی مهرور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به تازگی تمرین اطفا حریق و امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه شهرجدید هشتگرد انجام شد و این برنامه در 6 شهرستان تابعه البرز ادامه می یابد.
وی گفت: این اقدام به منظور آموزش و آماده سازی برای مدیریت بحران در شهرستان ها پیش بینی شده است.
مهرور ادامه داد: در تمرین امدادی شهر هشتگرد، دستگاه های شرکت کننده تخلیه و اسکان اضطراری، تریاژ بندی (اولویت مجروحان)، راپل، کمک های اولیه، انتقال و رهاسازی را مرور کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: برگزاری این نوع تمرین ها نقش بسزایی در یادگیری و آگاهی بخشی اقشار مختلف مردم دارد.
مهرور، طراحی و تهیه نقشه راه برای مراحل قبل، حین و بعد از اجرای مانورها را به منظور افزایش کیفیت و نیل به اهداف تعیین شده ضروری دانست.
مانور جاده ای حادثه واژگونی نفتکش حامل فرآورده های نفتی و مواد خطرناک در جاده قدیم کرج به هشتگرد و در محدوده شهر گلسار با حضور عوامل دستگاه های اجرایی مرتبط در استان از جمله مدیریت بحران استانداری، فرمانداری ساوجبلاغ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، شهرداری های منطقه وقوع حادثه، فوریت های پزشکی و اورژانس، سازمان آتش نشانی، شرکت ملی گاز و شرکت توزیع برق نیز
برگزار شد.
استان البرز با پنج هزارو800 کیلومتر مربع با حوادث مختلفی از جمله جاده ای ،گسل های زلزله خیز، سیل ، ریزش کوه ، تصادفات و ... مواجه است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.