اسماعیل نجار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: که اولویت ما ارائه خدمات امداد و نجات برای حادثه دیدگان سرپل ذهاب است و در این راستا از همه ظرفیت و امکانات استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: در نخستین ساعات وقوع زمین لرزه شب گذشته، بسیاری از مردم با همراهی و مشارکت یکدیگر مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند و به محض روشن شدن هوا، روند امداد رسانی به حادثه دیدگان با کمک نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی شتاب بیشتری یافت.
به گفته او، بالگردهای جمعیت هلال احمر و ارتش جمهوری اسلامی در کمترین زمان ممکن با حضور در مناطق زلزله زده نسبت به انتقال مصدومان به مراکز درمانی استان کرمانشاه اقدام کردند.
نجار اضافه کرد: دستگاه های اجرایی به محض وقوع این حادثه به ارائه خدمات لازم اهتمام داشتند و خدمات مناسبی در بخش های مخابرات، برق، آب آشامیدنی ارائه شد و تلاش برای اتصال مجدد برق و آب اشامیدنی برخی مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد همچنین تعدادی چادر نیز بین زلزله زدگان توزیع شده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بسیج همه امکانات و ظرفیت های موجود در کشور برای امداد رسانی به مصدومان حادثه زلزله سرپل هاب خبرداد و گفت: ستاد مدیریت بحران در نخسیتن ساعات وقوع زلزله در استان کرمانشاه تشکیل شد تا روند امداد رسانی به مصدومان و ارائه کمک های امدادی را مورد بررسی قرار دهد.
وی از تشکیل ستاد مدیریت بحران در وزارت کشور و به ریاست رحمانی فضلی خبر داد و گفت: در پی وقوع این زمین لرزه، تعدادی از مسئولان ارشد کشوری در سرپل ذهاب حضور یافته اند تا از نزدیک به بررسی مشکلات مردم زلزله زده و خسارت دیده بپردازند.
نجار از حضور پررنگ ارتش، بسیج و سپاه در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب خبر داد و گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در برقراری امنیت در مناطق زلزله زده مطلوب عمل کرده است.
وی گفت: از شمار واحدهای مسکونی تخریب شده بر اثر این زمین لرزه آمار دقیقی در دست نیست اما کار آوار برداری و بیرون کشیدن افراد یا اجسادی که احتمالا زیرآوار مانده اند به سرعت در حال انجام است.
نجار با بیان اینکه شمار تلفات انسانی ناشی از وقوع زلزله در سرپل ذهاب متفاوت است، گفت: تاکنون طبق آمارها 328 کشته و بیش از سه هزار و 950 زخمی گزارش شده که احتمال افزایش تلفات انسانی با توجه به وسعت زمین لرزه و حجم خرابی ها در حال افزایش است.
وی با اشاره به حضور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در مناطق زلزله زده، گفت: تمام امکانات ارتش جمهوری اسلامی در خدمت مردم سرپل ذهاب و سایر مناطق زلزله زده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که زلزله زدگان به اقلامی چون چادر، پتو، آب آشامیدنی و مواد غذایی نیاز مبرم دارند که همه تلاش خود را برای تامین این مایحتاج در کمترین زمان بکار بسته ایم.
6539/3012/7079 خبرنگار : نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.