«دانشگاه های در حال توسعه به دانشگاه های کوچک و نوپای دولتی اطلاق می شود که دانشجویان کمتری نسبت به دیگر دانشگاه ها دارند».
دکتر احمد زنگانه روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نشست در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار می شود،افزود: طبق برنامه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نشست دانشگاه های در حال توسعه کشور باید هر سال 2 بار برپا شود
که فردا چهارشنبه نشست معاونان و مدیران دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در حال توسعه در سالن غدیر دانشکده ادبیات پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: هدف از این نشست ها بررسی مسائل دانشجویی در حوزه خدماتی همچون مسایل وام، تغذیه، اسکان، تربیت بدنی، بهداشت و درمان، مشاوره، کمیته انضباطی و کمیسیون موارد خاص است.
زنگانه اضافه کرد: هر سال این نشست با حضور مسئولان تمام دانشگاه های دولتی کشور برگزار می شود لیکن امسال بنا به تصمیم وزارت علوم به خاطر دستیابی به اهداف مورد نظر
دانشگاه های در حال توسعه این نشست تخصصی تر شده است.
وی گفت: با برگزاری این نشست در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی ضمن اینکه مسئولان کشوری با ظرفیت های البرز بیشتر آشنا می شوند،دستاوردهایی برای دانشگاه خوارزمی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر حدود 75 دانشگاه درحال توسعه هر یک با ظرفیت حدود 2 هزارو 500 دانشجو در کشور فعالیت می کنند.
دانشگاه خوارزمی شهریور ماه سال 1297 شمسی با عنوان نخستین موسسه تربیت معلم کشور (دارالمعلمین) فعالیت خود را آغاز کرد و در طول زمان عناوین مختلفی همچونی درالمعلمین عالی، دانشسرای عالی، تربیت معلم و تحقیقات تربیتی را به خود دیده است.
دانشگاه خوارزمی مشاهیری همچون شهید محمدعلی رجایی، غلامحسین مصاحب، عبدالعظیم قریب، عبدالکریم قریب و پروین اعتصامی را در خود پرورش داده است.
این دانشگاه در زمان حاضر دارای پنج معاونت، 16 دانشکده، چهار موسسه تحقیقاتی، پنج پژوهشکده، یک قطب علمی و 506 عضو هیات علمی است.
اکنون در این دانشگاه 12 هزار و 369 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه خوارزمی در حصارک کرج و تهران استقرار دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.