فردین حکیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گرگ که هفته گذشته از مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران کرج فرار کرده بود، شب گذشته در منطقه کلاک کرج توسط تیم ماموران حفاظت محیط زیست با استفاده از اسلحه بیهوشی و بدون هیچ گونه آسیب، زنده گیری و به مرکز نگهداری حیات وحش این منتقل شد.
وی با بیان اینکه این گونه قرار است امروز به پارک پردیسان تهران منتقل شود، اظهار داشت: در تعقیب و زنده گیری این گرگ نیروهای آتش نشانی، هلال احمر، شهرداری، محیط بانان و دامپزشکان همکاری خوبی داشتند.

**نجات روباه زخمی
حکیمی گفت: همچنین روز گذشته یک قلاده روباه در یکی از محورهای ارتباطی استان البرز براثر برخورد با خودرو از ناحیه لگن دچار آسیب دیدگی شد که توسط ماموران حفاظت محیط زیست پس از انتقال به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش، تحت درمان قرار گرفت.
براساس شاخص های اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) که به اعلام موقعیت حفاظتی گونه های حیات وحش می پردازد، در البرز گونه هایی مانند پلنگ، شنگ، گوسفند وحشی، بز وحشی، عقاب تالابی، افعی ز و لاک پشت مهمیزدار در حال انقراض هستند.
درحیات وحش استان البرز 41 گونه پستاندار، 286 گونه پرنده (علاوه بر پرنده های مهاجر)، 21 گونه خرنده، 2 گونه دوزیست و 8 گونه ماهی وجود دارد.
استان البرز دارای 2 منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع شامل منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به مساحت 64 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع طالقان به مساحت 75 هزار هکتار است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.