معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر بازنگری لایحه تعیین حداقل سن ازدواج در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: چارچوب سند ارتقا و بهبود وضعیت زنان و خانواده تعریف و در اکثر استانها از جمله استان البرز تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار امروز در حاشیه بازدید از البرز، گفت: دیدار با مردم استان و بازدید از مراکز تولیدی و تعیین سیاست‌های دولت در زمینه مسایل زنان و خانواده و نشست‌هایی که با صاحب نظران و دانشگاهیان خواهیم داشت از جمله اهداف سفر به البرز بود.

وی افزود: در بازدید از اورژانس اجتماعی کرج، اهمیت این مرکز از آنجا ویژه و خاص است که مهمترین مداخلات در آسیب‌های اجتماعی به این مجموعه مربوط می‌شود چرا که هر فرد در معرض خطر و آسیب اجتماعی، می‌توانند با شماره‌گیری 123، وضعیت خود و آشنایان در معرض آسیب را گزارش کنند و از مشاوران و حمایت مرکز بهزیستی، برخوردار شوند.

ابتکار گفت: در کشور، قوانین و آموزه های دینی به این امور می تواند کمک کند و با در نظر گرفتن آنها، قانون حمایت از کودکان به صورت نهایی ابلاغ می شود لذا کودکانی که مورد آزار اجتماعی قرار می‌گیرند، می توانند با اطلاع دهی به نوعی از خودشان دفاع کنند.

ابتکار تصریح کرد: آگاهی و اطلاع از اورژانس اجتماعی باعث می‌شود افرادی که مجرم هستند یا قصد و نیت مجرمانه دارند بدانند چنین مرکزی می تواند با مداخله قانونی، امنیت را برای مردم و نا امنی را برای مجرمان به همراه آورد.

معاون رباست جمهوری با عنوان اینکه از سال گذشته، تدوین سند ارتقا و بهبود وضعیت زنان و خانواده در 31 استان با توافق استانداران انجام شد، اضافه کرد: چارچوب این سند، تعریف شد که خوشبختانه اکثر استانها از جمله استان البرز سند بهبود وضعیت زنان را تمدید کرد.

وی افزود: این سند برای کاهش آسیب های اجنماعی و ارائه خدمات بانوان و خانواده ها، برنامه ارائه می کند که بسیار مهم است.

ابتکار در ارتباط با لایحه تعیین حداقل سن ازدواج در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوارم بازنگری شود چرا که این موضوع بحث مهمی است و این مطالبه عمومی است و این یکی از مواردی است که با مرکز آمار ارتباط دارد و مواردی همچون طلاق و دیگر آسیب های خانواده را بیشتر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این موضوع باید در مجلس شورای اسلامی بر اساس واقعیت های اجتماعی دنبال شود و معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری آن را مورد پیگیری قرار دهد.

ابتکار اضافه کرد: آمار ازدواج زیر 13 سال در مناطق حاشیه ای کشور ممکن است بیشتر باشد و رشد این ازدواج ها، نگرانی بسیاری را در این زمینه، خواهد داشت لذا باید در مرحله اول، مساله قانونی و در مراحل دیگر، آگاهی، افزایش پیدا کند.

معاون ریاست جمهوری تاکید کرد که اگر قرار است سن ازدواج به 13 سال تغییر پیدا کند، لازم است درخواست طلاق نیز برای دختران قانونی شود و تمام قوانین دیگر از جمله سن شرکت در انتخابات کشوری نیز براین مبنا محاسبه شود.

وی به ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی نیز اشاره کرد و گفت: زنانی که همسران خارجی دارند قبل از 18 سال می‌توانند برای فرزندان خود تقاضای تابعیت کنند.

وی افزود: این موضوع از مصوبات خوب دولت است که این تقاضای تابعیت مورد رسیدگی قرار می گیرد و امیدواریم این مساله در مجلس تبدیل به قانون شود چراکه موضع دولت در این زمینه روشن است.

ابتکار از بازدید شیرخوارگاه امام علی نیز یاد کرد و گفت: این مرکز که زیر نظر سازمان بهزیستی اداره می شود، خدمات ارزنده ای در استان البرز و شهر کرج ایفا می کند و با افزایش این خدمات، لازم است افرادی که در این موضوعات ورود کرده و تشکل های موفقی هستند، با جدیت بیشتر کار کنند.

وی به بازدید از کارگاه تولید پارچه در ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: این کارگاه که با مدیریت بانوی البرزی اداره می شود، توانسته زمینه فعالیت تعداد قابل توجهی از زنان را فراهم کند که به خوبی در حال تولید پارچه های با کیفیت هستند اما گران شدن نخ مشکلی بود که با کاهش نرخ ارز، برطرف نشده و امیدوارم این موضوع مورد توجه و بازبینی قرار گیرد.

گفتنی است که ابتکار امروز در آغاز سفر یک روزه به البرز با هدف بررسی وضعیت بانوان در استان، با همراهی استاندار البرز از فعالیت یک بانوی کارآفرین در طاووسیه ساوجبلاغ در قالب ایجاد بستر اشتغال برای بانوان بی سرپرست و بد سرپرست بازدید کرد.

این واحد تولید لباس به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای 320 نفر که حدود 80 درصد آنها بانوان هستند، با سرمایه گذاری حدود 6 میلیارد تومان، اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.