استاندار البرز بر لزوم اطلاع رسانی شفاف از عملکرد نظام در استان تاکید کرد و گفت: اطلاعات نادرست فضای مجازی ناشی از ضعف در اطلاع‌رسانی صحیح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیزاله شهبازی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به بازدید از ظرفیت های پارک علم و فناوری البرز، ادامه داد: در گذشته، گیاهان دارویی ایران به کشورها دیگر در قالب مواد خام اولیه صادر می شد و محصول استاندارد سازی شده با عنوان گیاهان دارویی با قیمت های به مراتب بالاتر وارد کشور می شد در حالیکه اکنون تمامی این امور در داخل کشور انجام می شود و جوانان این مرز و بوم مواد اولیه را تبدیل به محصولی صادرات محور کرده اند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از مواد اولیه داخلی و اقدام در جهت گیری به سمت خودکفایی در کمبودها و تامین نیازهای داخلی در شرایط خاص احتمالی است.

شهبازی عنوان کرد: ما بعنوان نمایندگان دولت در استان موظف به طراحی و سیاستگزاری هستیم از این رو گزارش اجمالی از برنامه ها مورد قبول نیست بلکه باید ریشه ای برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه چنین جلساتی باید خروجی قابل قبولی داشته باشد، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی، مسئولیتی خارج از وظایف عادی دستگاه ها تعریف کرده که باید گزارش قانع کننده ای در راستای برش های استانی اهداف این ستاد ارائه دهند.

استاندار البرز با اشاره به ضرورت ارائه آمار دقیق از اقدامات صورت گرفته و وضعیت طرح ها و پروژه ها، افزود: طبق آمارهای به روز و ارائه گردش کار دقیق، می‌توان سنجیده تصمیم گیری و برنامه ریزی کرد.

وی با عنوان اینکه باید بر اساس واقعیت ها با مدیریت مشارکتی و بحث و تبادل نظر با صاحبان اندیشه به اقناع برسیم و اقدام کنیم، گفت: اکنون در کشور دغدغه هایی وجود دارد ولی از این برهه حساس نیز با اتحاد و انسجام عبور خواهیم کرد.

استاندار البرز بر لزوم اطلاع رسانی شفاف از عملکرد نظام در استان تاکید کرد و گفت: از مدیران دستگاه ها انتظار می رود با احترام به مردم در جهت تنویر افکار عمومی با رسانه ها تعامل داشته باشند چراکه دولت اقدامات بسیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ... داشته و دستگاه ها باید گزارشی از تلاش های صورت گرفته در این راستا ارائه دهند تا مردم از توفیق ها و یا دلایل عدم توفیق احتمالی آگاه شوند.

شهبازی با بیان اینکه تیم های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... استان قوی عمل می کنند، ادامه داد: برخی آمارها و اطلاعات موجود در فضای مجازی با واقعیت ها مغایر است که بخش زیادی از این امر را ناشی از ضعف در اطلاع رسانی دستگاه ها می دانم.

وی گفت: اگر در استان ها بر اساس اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اقدام شود به طور قطع شاخص‌های اقتصادی کشور ارتقا می یابد و از این برهه نیز عبور خواهیم کرد.

استاندار البرز افزود: با توجه به اینکه در هزاره سوم بار بزرگی از اشتغال و تولید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است از این رو مدیریت این بخش باید با اشراف به برنامه های تعریف شده در این راستا حرکت کند.

شهبازی گفت: دشمنان، با جنگ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی درصدد ایجاد اختلال در اداره کشورها هستند و در این راستا ایجاد اشتغال، رونق تولید و تامین معیشت مردم از بزرگترین مسئولیت های ستاد اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: فعالیت های بخش صنعت در استان البرز تبدیل به فرصتی مغتنم برای اداره کشور شده است و همواره قشر مولد در کنار نظام حرکت کردند و پشتیبان کشور در عرصه های مختلف بوده و هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.