« رئیس جمهوری اسلامی ایران 26 آبان ماه سال 1395 به استان البرز سفر کردند که طرح های مختلفی برای توسعه استان در این سفر تصویب شد.»
به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی استانداری البرز که در پارک علم و فناوری برگزار شد افزود: بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال برای پروژه های البرز در این بخش تخصیص یافته و برای اجرایی کردن مابقی مصوبات نیز نیازمند همراهی همه دستگاه های اجرایی هستیم.
وی اضافه کرد: از جمله ماموریت های اصلی استاندار البرز بررسی حوزه هایی از جمله راه، اشتغال، فاضلاب و آب روستایی است و انتظار ما از مدیران این است که از فرصت مصوبات ریاست جمهوری برای تحقق هر چه بهتر این ماموریت بهره گیرند.
شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های علمی استان البرز خاطر نشان کرد: تمام مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی استان برای اینکه بتوانند در تمام بخش ها از جمله صنعت و کشاورزی دستاوردهای خوبی داشته باشند باید با یکدیگر همکاری کنند.
وی با بیان اینکه برای اجرای تمام فعالیت ها باید کار علمی صورت گیرد، گفت: به کار گیری شیوه های سنتی در بخش کشاورزی با توجه به گران بودن و کمبود آب در بخش های سطحی و زیرمینی دیگر پاسخگو نیست و باید به سمت شیوه های علمی گام برداریم.
استاندار البرز افزود: این استان دارای ظرفیت های فراوانی در تمام بخش ها از جمله کشاورزی، صنعت، مراکز علمی و تحقیقاتی، تشکل های اقتصادی و سیاسی است.
وی گفت: ریل گذاری استان نیازمند این است که از مشارکت تشکل های مردم نهاد نیز بهره گرفته شود و شوراهای مختلف استانی و شهرستانی از نظرات و دیدگاه های صاحبنظران، نخبگان و به خصوص جوانان خوش فکر استفاده کنند.
شهبازی با اشاره به پرداخت سپرده موسسه نهال نشان البرز افزود: در 2 استان کشور این مشکل وجود داشت که در ابتدا در البرز این مساله تا حدود زیادی رفع و مابقی نیز در حال رفع شدن است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح بیابان زایی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تمرکز جمعیتی در البرز بیشتر در شمال ومرکز این استان است و اداره کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری برای مقابله با گسترش بیابان در استان اقدامات جدی انجام دهند.
استاندار البرز ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بایستی برنامه های مدونی برای بیابان زدایی در البرز داشته باشند و بیابان زدایی با اهتمام ویژه ای در این استان دنبال شود.
وی در ادامه گفت: یکی از مسایلی که به صورت جدی در استان پیگیری می شود، تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که برای مقابله با این مساله نیاز به حمایت دستگاه قضایی داریم.
شهبازی افزود: انتظار ما از فرمانداران این است که شوراهای روستایی، دهیاران و بخشداران را توجیه کرده که با تمام قدرت جلوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی گرفته شود.
وی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، سرما زدگی محصولات کشاورزی یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود و باید بیمه محصولات کشاورزی را لحاظ کرد.
شهبازی در ادامه به ظرفیت البرز در صادرات اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت برای صادرات در استان در بخش هایی از جمله صادرات گل و گیاه و جلوگیری از پرت محصولات کشاورزی وجود دارد می توانیم در این بخش قدم های بزرگی برداشت.
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم گسترش کشت گلخانه ای در استان تاکید کرد و گفت: انتظار ما از معاونت هماهنگی امور اقتصادی این است که در این بخش نسبت به تشکیل کارگروهی اقدام کند.
شهبازی افزود: موسسه سرم سازی رازی یکی از ظرفیت های خوب استان است که با قدمتی 100 ساله تاکنون توانسته دستاوردهای بسیار خوبی برای کشور و دنیا داشته باشد.
وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون امروز آستانه نقد پذیری و تحمل مسئولان بالا رفته و اهمیت مردم در گسترش توسعه و تولید در کشور افزایش یافته و مردم با آرامش بیشتری دغدغه های خود را مطرح می کنند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.