پیام آشنابه نقل از صدا و سیما در صفحات داخلی خود به نقل از وزیر صمت نوشته است: وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی در چند روز اخیر برای کنترل قیمت مرغ ورود کرده و این در حالی است که سازمان حمایت نیز اقدامات خود را آغاز کرده است.
رضا رحمانی افزود: دولت برای واردات نهاده ها ارز چهار هزار و 200 تومانی اختصاص می دهد و کنترل این بازار هم در دست وزارت جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ به ازای هر کیلو 10 هزار و 800 تومان تعیین شده است و عرضه کنندگان هم باید با این قیمت عرضه کنند.
رحمانی گفت: وزارت جهاد هم تعهد کرده که این مصوبه را به طور کامل اجرا و مرغ را به وفور در بازار عرضه کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، صادر کنندگان امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات کالاهایی که در اولویت ارزی قرار ندارند افزود: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، این مجوز داده شده است و صادر کنندگان این اجازه را دارند که از ارز حاصل از صادرات خود برای واردات کالاهای مورد استفاده قرار دهند، در این بخشنامه هم اولویت بندی مطرح نیست.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: هر کالایی که ثبت سفارش آنها مجاز است، می تواند با استفاده از ارز حاصل از واردات کشور شود و اولویت بندی در این زمینه لحاظ نمی شود، مگر اینکه اصولا واردات کالا ممنوع باشد.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.