رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از دغدغه اصلی دولت است.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در هجدهمین کارگروه تنظیم بازار بر اجرایی کردن مصوبات کارگروه تنظیم بازار تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور، تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از دغدغه اصلی دولت است و عملکرد مثبت و درست در تنظیم بازار برای مردم ایجاد آرامش می‌کند.

دره وزمی در ادامه به مردم اطمینان داد که برای تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و از اصناف خواست برای سهولت در تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم، کمک حال مدیران و مسئولان باشند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود کشور مردم با تامین و خرید کالاهای اساسی و مورد نیازشان درگیر هستند اظهار کرد: قیمت برخی کالاها در روزهای اخیر با افزایش روبرو بوده و لازم است جهت کنترل فضای روانی جامعه کارگروه تنظیم بازار با همکاری سایر نهادها و ارگانهای نظارتی فعالانه‌تر عمل کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به دریافت ارز دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومان توسط تولید کنندگان برای نهادهای دامی اشاره کرد و اظهار داشت: هر تولید کننده‌ای که ارز دولتی دریافت می‌کند باید کالای تولیدی خود را نیز بر اساس آن ارز دریافتی به بازار و مصرف کنندگان عرضه کند.

دره‌وزمی مصرف سرانه شکر هر کردستانی را در سال ۳۰ کیلوگرم و برنج را ۳۶ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: نیاز سالانه شکر استان ۴٨ هزار و مصرف برنج بیش از ۵۰ هزار تن است.

همچنین درباره توزیع لاستیک برای ناوگان حمل و نقل را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: از اواسط تیرماه سال‌جاری تا اواخر آذرماه نه هزار و ۴۰۵ حلقه لاستیک جذب و توزیع شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.