فردین حکیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین گزارش ایستگاه های سنجش کیفیت هوا در ساعت 12:35 امروز، شاخص کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در کلانشهر کرج از مرز 150 گذشت.
وی اظهار داشت: با قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در این کلانشهر بر روی عدد 151، کیفیت هوای کرج در حالت هشدار و ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفته است.
هواشناسی استان البرز روز گذشته گزارش داد که بر اساس تحلیل آخرین الگو های پیش یابی هواشناسی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی هستیم.
بر اساس این گزارش به تدریج اواخر هفته جاری با ورود سامانه بارشی کیفیت هوا در سطح سالم قرار خواهد گرفت.
هواشناسی استان اعلام کرده که وضعیت جوی روز چهارشنبه،قسمتی تا ابری،آلودگی هوا، اواخر وقت پاره ای نقاط احتمال بارش و پس فردا پنجشنبه، قسمتی تا ابری، وزش باد، به تدریج هنگام عصر رگبار و رعد و برق خواهد بود.
سرعت وزش باد روز چهار شنبه به 20 کیلومتر در ساعت می رسد و روز پنجشنبه سرعت وزش باد به 48کیلومتر در افزایش می یابد که منجر به جابجایی هوا و استقرار هوای سالم در استان می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به مردم توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری های قلبی،ریوی، افراد مبتلا به این بیمارهای ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز که ساعاتی پیش در معاونت عمرانی استانداری البرز با حضور اعضای این کمیته برگزار شد، گفته شد که توجه به عدم استفاده از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و تک سرنشین در کنار رعایت شهروندان مهم ترین اقدام در کاهش آلودگی هوا است که باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان استان قرار گیرد.
در این کمیته، جلوگیری از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی،عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی با توقیف و اعمال قانون، خودداری از تردد وسایل حمل و نقل دارای آلایندگی قابل رویت، تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر به عنوان وظیفه خدمتی مشخص دارند از مصوبات نشست امروز کمیته اضطرار هوای البرز بود.
موافقت با درخواست مرخصی برای تمام افراد دارای مشکل تنفسی و قلبی، هماهنگی برای تعطیلی موقت واحداهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه ها و ترمینال های مسافربری و ارائه توصیه های خودمراقبتی برای گروه های حساس و عموم مردم در مواجهه با آلودگی هوا از اهم مصوبات این نشست بود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.