به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی روز چهارشنبه در همایش شکوه هجرت بسیج سازندگی استان البرز که در کانون شهید سبحانی سپاه استان برگزار شد، افزود: برخوردار از مهارت های لازم به اشتغال آفرینی منجر می شود.
وی بیان داشت : متاسفانه دانشگاه ها و مراکز علمی کاربردی تولید علم می کنند اما منتج به ثروت نمی شود .
خلیلی گفت: اید در مراکز علمی کاربردی علم را تبدیل به ثروت کنیم زیرا می خواهیم یاد بگیریم که فقیر نباشیم.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز افزود: بسیج سازندگی با لمس محرومیت ها ، جوانان را با مشکلات اجتماعی آشنا می کند.
وی گفت: مسیر بسیج موفقیت است زیرا بسیج یعنی بی تکلف کار کردن و با هم بودن و درجه ها و عناوین کنار می رود.
خلیلی اظهار داشت: روحیه بسیجی را برای حل مشکلات کشور نیاز داریم به همین دلیل اداره کار یک همگرایی نزدیک در بخش تعاون با بسیج سازندگی دارد.
وی افزود: امروز کارآفرینی با فکر و اندیشه همراه است یعنی اگر بخواهیم کارآفرین باشیم باید ابتدا آموزش ببینیم در غیراین صورت هزینه های تولید را بالا می بریم.
خلیلی بیان داشت: تفکر و اندیشه به ثروت تبدیل می شود و این موضوع باید از خانه تا کارخانه مدنظر قرار گیرد.
وی گفت: امسال یک هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی جوانان در البرز اختصاص یافته است.
خلیلی اظهار داشت: پنج هزار بیکار روستایی در استان داریم که یک هزار و 570 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستایی با سود 6 درصد پرداخت شده است.
وی افزود: آموزش رایگان، هدفمند سازی تعاونی ها، تشکیل تعاونی ها و نظارت بر آنها را دنبال می کنیم زیرا تعاونی ها کمک خوبی به اقتصاد کشور کرده اند به طوریکه در البرز 100 هزار مسکن را توسط چند تعاونی ساخته ایم.
کارگاه آموزش کارآفرینی و اشتغالزایی صندوق های قرض الحسنه مردم یار توسط مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرج برگزار شد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.