داود نجفیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین هدایت آب باران به سمت چاه های جذبی از شدت سیلاب ها می کاهد و از هد روی آب جلوگیری می کند.
وی اقدام شهرداری کرج در برهه کنونی که آبخوان ها دچار بحران کم آبی هستند حرکت مبارکی دانست و افزود: شرکت آب منطقه ای البرز برای توسعه این طرح ها در سطح کرج و استان آماده همکاری با شهرداری ها است.
نجفیان خاطرنشان کرد: این برنامه ها می تواند به عنوان الگو برای شهرداری های دیگر استان البرز در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: سرازیر شدن سیلاب ها در مواقع بارندگی سبب فرسایش خاک و مشکلات دیگر می شود که مهار این سیلاب ها در ابعاد مختلف اثر بخش خواهد بود.
وی اظهارداشت: تاکنون میزان ورودی آب این چاه ها ارزیابی نشده لیکن آثار مثبت آنها قابل بررسی است.
معاون فنی وعمرانی شهرداری کرج گفت: طرح حفاری چاه های جذبی از سال 93 در این کلانشهر آغاز شده و تاکنون 500 حلقه چاه برای مهار سیلاب ها ، حفاری و به کار گرفته شده است.
عسگر نصیری بیان داشت: برای اجرای طرح جامع آب های سطحی این کلانشهر یک هزارو500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: مطالعات طرح جامع آب های سطحی کرج انجام شده و در صورت تخصیص این اعتبار اجرا خواهد شد.
وی بیان داشت: تلاش می شود با ایجاد سامانه های کنترل آب، روان آب های سطحی کرج در زمان بارش ها به سمت سفره های زیر زمینی هدایت کنیم.
نصیری گفت: بارش های سال گذشته مشکلاتی نظیر آبگرفتگی و سیلاب برای زیرگذرهای کلانشهر کرج به وجود آورد اما امسال با توسعه چاه های جذبی در زیر گذرهای قدیمی و جدید سعی شد تا مشکلات گذشته تکرار نشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج اظهارداشت: این شهرداری در بحث مدیریت منابع آبی و تغذیه سفره های زیر زمینی امسال به عنوان شهر برتر کشور شناخته شده است.
این مسئول گفت: برای حفر چاه های جذبی نیازمند اجرای طرح های موقت و دائم هستیم.
بارش باران و جاری شدن سیلاب همواره سبب آبگرفتگی معابر کرج شده و مشکلاتی برای شهروندان به وجود می آورد که ساماندهی روان آب ها این مشکل را به حداقل می رساند.
اکنون 11 هزار چاه غیر مجاز آب درالبرز وجود دارد که بنا به گفته مسئولان مشکلات عدیده ای برای سفره های زیر زمینی به وجود آورده به طوری آبخوان های البرز به مرحله بحران رسیده است.
طبق آمار اعلام شده طی2 سال گذشته یک میلیارد و400 میلیون مترمکعب از آب های زیر زمینی البرز برداشت شده که باید ترمیم شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.