به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولائی روز یکشنبه در نشست مشترک هم اندیشی هیات رئیسه اتاق بازرگانی مدیران شهرک های صنعتی استان البرز افزود: بیشترین مشکلات صادرات درحوزه «آی .تی » است که
پیاده سازی دولت الکترونیک در دستورکمیته «آی .تی» استان قرار گرفته است.
وی بیان داشت: امروزهماهنگی خوبی بین اتاق بازرگانی و ارگان‌های دولتی استان از جمله گمرک، سازمان صنعت و معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای تسریع در امر صادرات فراهم است.
بنا مولائی گفت: تا زمانی که بخش خصوصی از جایگاه واقعی اش که خدمت به جامعه است به نحو مطلوب حفاظت نکند ، مسیر برای تبدیل اقتصاد دولتی به خصوصی هموار نخواهد شد.
وی با اشاره به جایگاه ویژه انجمن ها در پویایی اقتصاد کشور اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل ها و محور مسائل اقتصادی، فارغ از رانت و زیاده خواهی، وظیفه خطیر پیگیری مطالبات بخش تولید و سازماندهی تشکل ها را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: در انجمن های تخصصی باید افراد دانا و وارسته را جذب کنیم تا از نظرات آنها در تصمیم سازی های کارآمد برخوردار شویم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرزعملکرد جزیره ای دولت الکترونیک را عمده ترین مشکل در مسیر رونق تولید ، اشتغال و صادرات عنوان کرد و رفع این چالش را مستلزم همراهی و هماهنگی کامل میان همه مدیران ذیربط دانست.
بنامولائی در ادامه اظهاراتش ضرورت ساماندهی پنجره واحد در گمرک البرز را مورد تاکید قرار داد و افزود : با همراهی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و آماده سازی «دیتا» گام مهمی برای ساماندهی پنجره واحد گمرک استان برداشته خواهد شد.
استان البرز سه هزارو500 واحد تولیدی صنعتی و 75 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی حاصلخیز دارد که بخشی از محصولات استان صادراتی است.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.