مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد، گفت: در سال زراعی جاری هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیر کشت محصولات پاییزه خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، امید شریفی در جلسه کشت محصولات پاییزه شهرستان اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت 650 هکتار به کشت گندم، 850 هکتار به کشت جو و 100 هکتار به زیر کشت کلزا اختصاص می‌یابد.

شریفی یاد آور شد: برای سال زراعی جاری 320 تن کودهای ازته 240 تن کود فسفاته و 112 تن کود پتاسه مورد نیاز مزارع است که هماهنگی‌های لازم در راستای تأمین موارد کودی صورت پذیرفته است.   مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود 700 هکتار از اراضی شهرستان به صورت مکانیزه و خطی، 750 هکتار به صورت نیمه مکانیزه و 150 هکتار به صورت دستی کشت شود.   وی به برنامه مبارزه با علف‌های ‌هرز در مزارع محصولات پاییزه اشاره کرد و گفت: طی سالیان گذشته از شروع ابلاغ پروژه مدیریت تلفیقی آفات (IPM) کارشناسان حفظ نباتات در قالب اکیپ‌های نظارت، همواره به پایش مزارع برای مدیریت آفات و بیماری‌ها و علف‌های ‌هرز می‌پردازند.   وی پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت پیش‌بینی شده 2 هزار و 600 تن گندم، 3 هزار و 300 تن جو و 250 تن کلزا برداشت شود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.