سید عزیز چابکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را ارتقای توانمندی های دانش آموزان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان ذکر کرد.
وی اظهارداشت: این طرح با همکاری سازمان بهزیستی استان البرز، طی تفاهم نامه مشترک فی مابین وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور اجرایی شده است.
چابکی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته این طرح در 30 مدرسه البرز اجرا شد، اضافه کرد: دانش آموزان پایه هشتم در 60 کلاس توسط مربیان مجری طرح مشارکت اجتماعی زیر پوشش علمی – مهارتی قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی 98-97 نیز 100 کلاس در 50 مدرسه برای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان پایه هشتم در البرز پیش بینی شده است.
وی بیان داشت: اجرای این طرح تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد که در قالب آن 3 هزار و 300 دانش آموز دختر و پسر پایه هشتم تحت پوشش قرار می گیرد.
چابکی یادآورشد: اجرای این برنامه درگروه سنی نوجوانان،به دلیل تاثیرهمسالان بریکدیگر، علاوه بر ارتقای دانش و آگاهی آنان در ترویج پیام های پیشگیری می تواند درشناخت مسائل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه، ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل نیز موثر باشد.
وی تاکید کرد: برای مربیان طرح مشارکت اجتماعی ویژه پایه هشتم در مدارس دوره متوسطه اول البرز دوره آموزش تخصصی علمی - مهارتی برگزار شد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.