حمیدرضا الوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش توانبخشی یکهزار و 157 دانش آموز معلول زیر پوشش داریم که ماهیانه بین 500 هزار تا یک میلیون ریال کمک نقدی از بهزیستی دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: در امور اجتماعی نیز بیش از یکهزار و 300 دانش آموز تحت پوشش بهزیستی هستند که سالیانه یک میلیون و 700 هزار ریال کمک نقدی دریافت می کنند.
الوند با اشاره به شناسایی 80 کودک کار در همدان، عنوان کرد: در «طرح مهرانه» که فردا سه شنبه برگزار می شود، با اهدای بسته های کمک تحصیلی شامل نوشت افزار، پوشاک و لوازم بهداشتی از کودکان کار حمایت می شود.
وی با بیان اینکه کودکان کار در معرض خطر آسیب های اجتماعی هستند، تاکید کرد: برای تامین کمک هزینه آغاز سال تحصیلی جدید به هر کودک کار مبلغ سه میلیون ریال پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه 300 مهد کودک در استان فعال است، افزود: از این تعداد 171 مهد کودک شهری و 128 مهد کودک روستایی هستند.
وی ادامه داد: 13 هزار کودک در مهد کودک های استان آموزش می بینند که از این تعداد 2 هزار و 870 نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند.
الوند با اشاره به اینکه کودکان مهد کودک های روستایی و حاشیه شهر زیر حمایت بیشتری قرار می گیرند، افزود: طرح حمایت یارانه ای از این کودکان با پرداخت ماهانه 400 هزار ریال تا سقف 10 ماه انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: در مهدهای کودک مناطق محروم هر روز یک وعده غذای گرم توزیع می شود.
گفتنی است، استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار تن جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان به طور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.