به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان البرز افزود: تردد بالای خودروها در محورهای ارتباطی و تامین70 درصد آب شرب تهران از سد های البرز ضرورت توجه به این بخش ها را در حوزه پدافند غیرعامل دوچندان کرده است.
وی ادامه داد: تاکنون 2 حادثه مهم در خط انتقال آب طالقان رخ داده که در صورت تکرار این حوادث
مشکل ساز خواهد بود.
ارتقایی گفت:دستگاه های اجرایی باید درصدی از اعتبارات خود را برای اجرای تمرین های پدافند غیرعامل لحاظ کنند که آگاهی بخشی برای آحاد مردم دراین در حوزه ضروری است.
وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های قابل توجهی که دراستان البرز شاهد هستیم می توان تاب آوری این استان را هرچه بیشتر افزایش داد.
«استان البرز درمحل عبور مسافران 15 استان کشور قرار دارد که در تعطیلات نوروزی امسال 35 میلیون تردد در جاده های این استان ثبت شد.
«میزان ظرفیت کنونی سد طالقان حدود 66 درصد یعنی برابر با 266 میلیون مترمکعب، ظرفیت مخزن سد کرج 70 درصد یعنی برابر با 128 میلیون مترمکعب اعلام شده که تامین کننده آب آشامیدنی ساکنان پایتخت هستند.»
مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز نیز از دستگاه های اجرایی این استان خواست تا اطلاعات لازم را در اختیار طرح جامع پدافند غیرعامل قرار دهند.
ولی الله اسفند یارنژاد در نشست شورای پدافند غیرعامل البرز افزود: این طرح یک اقدام ویژه و نوینی است که نیاز به اطلاعات دستگاه های اجرایی مختلف برای اجرایی شدن آن داریم.
وی ادامه داد: طرح مطاالعات جامع پدافند غیرعامل در اردبیهشت ماه جاری با انتخاب شرکت مشاور و انعقاد قراردادی در این زمینه در دست انجام قرار گرفته است.
اسفندیار نژاد گفت: مکاتبات با دستگاه های اجرایی البرز در این زمینه انجام شده و مهلت قرارداد طرح در دی ماه به پایان می رسد.
وی گفت: تهیه و شناسایی نقاط آسیب پذیر در برابر تهدیدها و طبقه بندی آنها، شناسایی و طبقه بندی زیرساخت ها و مراکز تاسیساتی شهرستان ها، آموزش و نهادینه سازی موضوع پدافند غیرعامل از جمله مسائل مهمی است که باید در شهرستان ها مد نظرقرار گیرد.
وی تاکید کرد: نظارت براجرای طرح های عمرانی شهرستان ها از لحاظ رعایت پدافند غیرعامل مهم است.
اسفندیارنژاد یاد آور شد: تمام پروژه های عمرانی که قراراست از اعتبارات دولت استفاده کنند نیاز به پیوست مطالعاتی پدافند غیر عامل دارند.
«اکنون 11 کارگروه در حوزه پدافند غیرعامل استان البرز فعالیت با ریاست مدیران دستگاه های اجرایی البرز فعالیت دارند.»
«کارگروه امنیت و انتظامی، انرژی و آب، فرهنگی اجتماعی و آموزشی، ارتباطات و فناوری ،امداد و نجات ، راه و شهرسازی از جمله این کارگروه ها هستند.»
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.