معاون دادستان عمومی و انقلاب البرز ضمن تاکید برخورد بدون اغماض با اخلالگران امنیت جامعه، گفت: احکام قضایی برای مجرمان دارای ادله با قاطعیت انجام می‌شود لذا لازم است با نصب دوربین در شهر، نقاط کور را از دسترس سارقان، خارج کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آقایاری امروز ضمن بازدید از  کشفیات پلیس استان البرز در جمع خبرنگاران، گفت: ضعف پرونده‌های قضایی به آسیب ادله برمی‌گردد لذا برای جمع‌آوری شواهد و مدارک جرائم پنهانی همچون سرقت، لازم است تدابیر امنیتی در شهر لحاظ شود.

وی افزود: جرائمی چون کلاهبرداری را می‌توان با تهیه سند و مدرک، شناسایی کرد اما برای اجرای احکام مواردی چون سرقت که معمولا پنهانی انجام می‌شود، لازم است اسناد معتبر موجود باشد و در این ارتباط مدیریت شهری می‌تواند با نصب دوربین، شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که در شهر هیچ نقطه کوری وجود نداشته باشد. بدین ترتیب با وجود دلایل علمی، همکاران با اقناع کامل اقدام به صدور کیفر خواست می‌کنند. 

معاون دادستان البرز گفت: در مورد پرونده‌ها و دستگیرشدگان اخیر با توجه به شناسایی شاکیان و اسناد محل سرقت، اقدامات مراجع انتظامی، کاملا مستند است چراکه جمع‌آوری ادله به صورت دقیق، انجام شده است. 

وی افزود: دستگیرشدگان با اسناد و مدارک موجود، جزو مجرمان و محتکران و اخلالگران اقتصادی هستند که با دستور قضایی در24 ساعت گذشته توسط پلیس البرز دستگیر و تحویل مراجع قانونی خواهند شد.

آقایاری گفت: قوه‌قضاییه همراه با نیروی انتظامی و در راستای تلاش و پیگیری پلیس در کاهش جرم و جنایت، اغماض نخواهد داشت و با نقض‌کنندگان قانون، اخلالگران امنیت، احتکار کنندگان اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد شدیدی می‌کند.

معاون دادستان البرز به شهروندان قول داد مسئولان قضایی در حوزه سرقت با قاطعیت تمام و قرارهای سنگین، سارقان را روانه زندان کنند.

وی با عنوان اینکه تحویل اموال شاکیان و مالباختگان در مرحله مقدماتی دادسرا، انجام می‌شود، اضافه کرد: با پیگیری دستگاه‌های قضایی و مراجع انتظامی، مناطق جرم‌خیز و آلوده، شناسایی شدند و برخورد قاطع با آنها صورت خواهد گرفت بدین منظور با دادگاه‌ها هماهنگ شده که حکم‌های سنگین صادر کنند.

وی در ارتباط با مجرمان حوزه مواد مخدر، گفت: در ارتباط با قاچاقچیان، توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر این دغدغه وجود دارد که در مرحله اجرای حکم با این افراد با سختگیری تمام، برخورد شود.

معاون دادستان البرز اذعان داشت: رویکرد ما رویکرد اصلاح‌گرایانه است و صرفا به‌عنوان انباشت مردمی، میسر نیست لذا برخورد قضایی مستمر و با نظارت و جمع‌آوری ادله صورت می‌گیرد و پرونده‌های این مجرمان با اقناع خاطر منجر به صدور حکم خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.