به گزارش ایرنا، ایده ها و افکار بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) همواره بر این اصول الهی استوار بود که محرومان جوامع انسانی باید خود استقلال فکری و سیاسی داشته و از زیر یوغ مستکبران خارج شوند.
این ایده و آرمان در نهضتی بزرگ پایه گذاری و با پیروزی انقلاب اسلامی سمت و سویی خاص به خود گرفت.
انقلاب سال 57 ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) نیز نگاه ملت ها را به خود جلب کرد و جهشی فکری و عقیدتی در منطقه و جهان شکل گرفت، جهشی که به مذاق قدرت های مستکبر و متجاوز خوش نیامد و توطئه ها یکی پس از دیگری علیه نظام اسلامی به وجود آمد.
از تحمیل 8 سال جنگ گرفته تا تسلیح گروه های تروریستی و پس از آن تهاجم فرهنگی و اینک تحریم اقتصادی ، یکی پس از دیگری چاشنی توطئه های استکباری علیه ملت ایران شده است.
با این وجود مردم انقلابی ایران اگر چه در طول 40 سال گذشته برای حفظ ارزش های دینی و انقلابی هزینه های کلانی داده و بهترین عزیزان خود در مرزهای جغرافیایی ، فکری ، عقیدتی و علمی تا دفاع منطقه ای تقدیم کرده اند، اما هیچگاه از آرمان ها و اهداف والای انقلاب فاصله نگرفته اند.
اینک انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سال پیروزی است، سالی که دشمنان با اعمال سخت ترین تحریم ها می خواهند کام ملت ایران را تلخ کنند تا مردم از آرمان های الهی دست بکشند.
با این اوصاف دشمنان به خوبی می دانند که ملت انقلابی ایران به رغم سلایق مختلف سیاسی، متحدتر از گذشته پای آرمان ها ایستاده و از ارزش ها و داشته های دینی ، علمی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی خود دفاع می کند.
امروز دشمنان با تحریم ها و فشارهای اقتصادی درصدد ضربه به نظام اسلامی هستند و یکی از حربه های بکارگرفته شده برای رسیدن به این مقاصد شوم، ایجاد شبهه افکنی و ناکارآمدن نشان دادن نظام اسلامی است که باید بصیرت و آگاهی توطئه دشمن را دفع کرد.
اینک زمان آن رسیده تا در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، دستاوردهای این انقلاب برای نسل های آینده ساز تبیین و تشریح شده و اقدامات صورت گرفته با آنچه در قبل از انقلاب بوده مقایسه شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به نقش موثر زنان در عرصه های مشارکتی انقلاب و نظام اسلامی می گوید: کارگروه زنان و خانواده در ستاد بزرگداشت دهه فجر استان البرز شکل گرفته و تلاش دارد تا به تبیین نقش از دست رفته زنان در دروان طاغوت بپردازد.
مریم اسماعیلی فرد به اهمیت مشارکت بالای بانوان در عرصه اجتماعی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز با انعقاد تفاهم نامه های مختلف درصدد ایجاد کارآفرینی بیشتر برای بانوان هستیم.
وی ادامه داد: مهمترین وجه تمایز زنان قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب، موجودیتی است که نظام جمهوری اسلامی به حضور آنان در عرصه های مختلف بخشید.
وی یادآورشد: برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی بانوان از دیگر برنامه هایی است که برای حضور هر چه فعال زنان در عرصه اجتماع در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز به بیان اقدامات موثر در حوزه اقتصاد و عمران در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی با توجه به هجمه های سنگین دشمنان پرداخت و گفت: در این دوران پروژه های بزرگ زیر ساختی مانند توسعه آزاد راه ها و صدها پروژه عمرانی اجرا شده است.
خسرو ارتقایی افزود: پروژه های ملی آزاد راه تهران - شمال، ادامه بزرگراه همت، قطاربین شهری کرج و هشتگرد از جمله دستاوردهای مهمی است که می توان در استان البرز به آنها اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: به پاس چهل سالگی انقلاب باید هرچه بیشتر توانمندی ها و دستاوردها را منصه ظهور رساند و با بیان آن مردم را امیدوارتر ساخت.
ارتقایی افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه ها نقش موثری را دراین زمینه ایفاء می کنند و مناسبت های ویژه از جمله 13آبان باید با برنامه های ویژه تری برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز نیز گفت: 14 کارگروه زیر مجموعه ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف تبیین هرچه بیشتر دستاوردها ی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی افزود: توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی و طراحی برنامه های ویژه برای از بین بردن ناامیدی و تبیین توطئه های دشمنان از جمله مولفه های پیش بینی شده در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است .
وی یادآورشد: تأکید بر ثبات روزافزون جمهوری اسلامی ایران،زمینه سازی آشنایی افزون تر اقشار مختلف ملت ایران به ویژه جوانان با اهداف و آرمان ها و دستاوردهای انقلاب، تقویت قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی از اهداف فعالیتی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
روحی یزدی گفت: دشمنان و استکبار جهانی خوب می‌دانند توان رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند به همین سبب میدان نبرد را در زمین اقتصاد قرار داده و درصدد هستند این نظام را از پای درآورند بنابراین با تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید توطئه های آنان را نقش برآب کرد.
همچنین فرمانداران اشتهارد و ساوجبلاغ به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های روستایی، راه، برق و تلفن در روستاها پرداخته و فرمانده نیروی انتظامی استان البرز نیز بر استفاده از تمام امکانات خود برای مقابله با دشمنان و جلوگیری از وارد شدن آسیب به مرد م تاکید کرد.
استان البرز یا ایران کوچک با حدود 3 میلیون نفر جمعیت از ابتدای سال جاری برای برگزاری با شکوه مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های ویژه اجرایی کرده است.
با این حال آنچه می تواند در این برهه حساس در تقویت باورهای دینی برای نسل آینده ساز کشور موثر باشد، تبیین دستاوردهای علمی ، اقتصادی ، فرهنگی ، نظامی ، اجتماعی و ورزشی کشور است که با ارائه آمار و مستندات بازگو شود.
8029/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.