به گزارش ایرنا، حبیب الله طاهرخانی روز یکشنبه در آئین گشایش و آغاز ساخت 10 پروژه عمرانی ، خدماتی و فرهنگی در شهر جدید هشتگرد استان البرز افزود: در بین شهرهای جدید کشور، شهرجدید هشتگرد از زیبایی و جذابیت معماری خاصی برخوردار است.
وی بیان کرد: اکنون وزارت راه و شهرسازی به منظور جذب نقدینگی و تامین مسکن نیازمندان درصدد واگذاری زمین برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی جدید به بخش خصوصی است.
معاون وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: این واحدهای مسکونی جدید بدون دخالت دولت ساخته می شود که سهم شهر جدید هشتگرد 10 هزار واحد مسکونی است.
وی کمبود سرانه ورزشی و فرهنگی را از مهم ترین مشکلات شهرهای جدید کشور از جمله شهر جدید هشتگرد عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در آئین افتتاح 10 پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی اظهار داشت: سال ها پیش زمانی که شهر جدید هشتگرد احداث شد مردم استقبال خوبی برای حضور در این شهر داشتند اما با افزایش ترافیک و دوری مسیر این روند تا حدودی کاهش یافت.
سیدمهدی هدایت گفت: پیش بینی می شود با گشایش پروژه های جدید عمرانی و تکمیل قطار شهری مردم برای سکونت در شهر جدید هشتگرد رغبت بهتری نشان دهند.
وی افزود: تامین آب شرب یکی از بزرگترین اقدامات محسوب می شود که با تخصیص منابع آبی از سد طالقان در آینده 300 هزار نفر از آن بهره مند خواهند شد.
وی از تصویب حریم و پهنه بندی شهر جدید هشتگرد و احداث شهرک صنعتی شماره 2 در این شهر خبر داد و گفت: قرار است با واگذاری زمین توسط اداره منابع طبیعی ، شهرک صنعتی در حاشیه شهر جدید هشتگرد ساخته شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: قرار بود 49 هزار واحد مسکونی مهر درشهر جدید هشتگرد شاخته شود که تاکنون 25 هزار و 600 واحد تکمیل و به مردم واگذار شده و 9 هزار واحد نیز به شرط تکمیل آورده مردم تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد لیکن مابقی به علت استقبال نکردن مردم راکد مانده است.
امروز 6 پروژه عمرانی شامل 2 مدرسه ، یک مسجد، یک مصلی ، یک مجموعه ورزشی و سرای محله با اعتبار 51 میلیارد تومان در شهرجدید هشتگرد به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات ساخت 4 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 455 میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد آغاز شد.
شهرجدید هشتگرد با حدود 60 هزار نفر سکنه در 40 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
7411/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.