بهره‌برداری از 526 پروژه خدماتی و تفریحی در حوزه فعالیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنج شنبه با فرمان روحانی رئیس جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در شصت و نهمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فرمان افتتاح رسمی 526 پروژه خدماتی و تفریحی را در استان‌های گیلان، لرستان و خراسان جنوبی صادر کرد.

برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 2 هزار و 537 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با بهره‌برداری از آنها برای 2 هزار و 697 نفر اشتغال پایدار و مستقیم ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور قبل از صدور فرمان افتتاح طرح های گردشگری در استان گیلان با اشاره به اقدامات بسیار خوب انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: وقتی تعداد تخت های هتلی  و اقامتگاهی ما در سراسر کشور از 219 هزار به 465 هزار افزایش پیدا می‌کند، معنایش این است که ما رونق را در گردشگری داخلی و خارجی مشاهده می‌کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای حوزه گردشگری از سال 99 تاکنون با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: این نوید را می‌دهم که وضعیت گردشگری در ماه‌های پایانی امسال و وقتی که واکسیناسیون در سراسر کشور انجام بگیرد، یک شرایط جدیدی می‌شود و با همه این زحماتی که مردم و شما و بخش دولتی و خصوصی کشیدند، ان‌شاء الله در پایان امسال، شاهد بهره‌برداری خواهند بود.

رئیس جمهور افزود: امیدواریم، ایام نوروز سال آینده از نظر کرونا بدون مشکل باشیم و با انجام واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل ها، گردشگری دوباره رونق خودش را بازیابد.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی کشور، اظهار داشت:مرمت و بازسازی آثار و بناها برای زیبایی شهرها و افزایش جاذبه و تنوع گردشگری بسیار مهم است.

رئیس جمهور از استان سرسبز گیلان به عنوان یکی از مناطق مهم در حوزه گردشگری نام برد و افزود:  نقطه اتصال استان های اردبیل و گیلان، یکی از زیباترین مناطق کشور و یکی از جاذبه‌های کم نظیر گردشگری است و طرح احداث دریاچه های مصنوعی در ارتفاعات اردبیل که در نهایت به اذربایجان شرقی و دریاچه ارومیه متصل و آب را از دریای خزر استفاده خواهد کرد، از جمله طرح های مد نظر برای این منطقه است که در صورت اجرا می تواند یک تحول بسیار مهم گردشگری را در این منطقه بوجود ‌آورد.

دکتر روحانی همچنین درخصوص افتتاح طرح های گردشگری و میراث فرهنگی در استان لرستان، گفت:

امروز دنیای گردشگری بسیار وسیع‌تر و متنوع‌ از آن چیزی است که قبلاً مردم با آن عادت داشتند و می‌توانیم فضاهای بسیار زیادی را در کشور به فضاهای گردشگری تبدیل کنیم.

رئیس جمهور افزود: بسیاری از سدهایی که به بهره‌برداری می‌رسد و دریاچه پشت سد، یک محیط بسیار خوب برای گردشگری است و سرمایه‌گذاران می‌توانند آنجا سرمایه‌گذاری کنند، البته باید اصول محیط زیستی را حتماً مراعات کنند و بخش‌های مختلف کشاورزی هم می‌تواند جاذبه بسیار خوبی داشته باشد.

 دکتر روحانی از لرستان به عنوان استانی پرجاذبه نام برد و افزود: لرستان از  جاهایی است که هم محل رفت و آمد عشایر در فصل های مختلف است و هم  انواع هنرهای این استان می‌تواند بر جاذبه گردشگری آن  بیفزاید .

رئیس جمهور قبل از صدور فرمان طرح های گردشگری و میراث فرهنگی در استان خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه این استان می‌تواند برای گردشگران بسیار  پرجاذبه باشد، مرمت ساختمان‌های تاریخی را اقدامی بسیار ارزشمند دانست.

دکتر روحانی تاکید کرد: آثار و ساختمان های تاریخی نشان می‌دهد که تمدن ما در گذشته چگونه بوده است و هنرمندان، معمار ها و طراحان ساختمان ها در گذشته چقدر خوب فعالیت می‌کردند.

رئیس جمهور با ادای احترام به مهندسین و طراحان و معمارهای امروز کشور، گفت:  انصافاً در قرن‌های گذشته، از 500، 600 سال بگذریم تا 2 هزار سال، واقعاً معماران بسیار هنرمند و برجسته و ریاضیدان و محاسبه‌گر بسیار دقیقی داشتیم که جزو افتخارات تاریخی ما هستند  و احیاء این ساختمان‌ها هنر آنها را زنده ، پایدار و جاوید می‌کند که برای کشور ما که بسیار مهم است.

دکتر روحانی ضمن قدردانی از مدیران استان برای اقدامات انجام شده، گفت: دولت حتما تا لحظه و روز آخر همچنان به فعالیت خودش ادامه می‌دهد و ان‌شاء الله دولت بعدی همین احیاء ها و رشد و توسعه کشور را با همت خودش ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.