رییس کل بانک مرکزی یادآور شد که مهلت برگشت ارز صادراتی ۴ ماه بعد از صدور پروانه صادراتی است و از تشویق صادرکنندگانی که در مهلت تعیین شده ارز صادراتی را بازگرداندن خبر داد.

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «امروز جلسه کمیته موضوع بند -2 مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در خصوص نحوه برگشت ارز صادرکنندگان دو تصمیم مهم داشت:

1- مهلت برگشت ارز صادراتی 4 ماه بعد از صدور پروانه صادراتی است. در جهت تشویق صادرکنندگانی که ظرف سه ماه بعد از صدور پروانه صادراتی، ارز خود را برگردانند، تعهدات ارزی آنها، بر مبنای 90 درصد ارزش پایه صادراتی محاسبه خواهد شد.

2- صادرکنندگانی که در مهلت تعیین شده ی بعد از تاریخ پروانه صادراتی، نسبت به برگشت ارز، به چرخه ارز اقدام نکرده اند، مکلفند باقیمانده تعهدات خود را، در بازار دوم (سامانه نیما) به نرخ روز پایانی مهلت خود در بازار دوم، یا قیمت روز بازار در هنگام ایفای تعهد، هر کدام که کمتر بود، به بانک مرکزی بفروشند.

بانک مرکزی از صادرکنندگان محترمی که با برگرداندن به موقع ارز خود به چرخه اقتصاد کشور، به تعادل بازار ارز و خنثی شدن هر چه بیشتر فشار حداکثری کمک می کنند، قدردانی کرده و قطعا مشوق های بیشتری را نیز برای آنها در نظر خواهد گرفت. جزییات تصمیمات کمیته به اطلاع فعالین اقتصادی، خصوصا، صادرکنندگان خواهد رسید.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.