شروع دوره هشتم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با برگزاری انتخابات برای معرفی سه تن از کاندیداهای ریاست دوره جدید شورای مرکزی همراه شد.

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا: مقایسه سیر تحول وضع قوانین نظام مهندسی در کشور از خرداد سال 52 تا اسفند 74 نشان می دهد که انتظارات از جامعه مهندسی ایران، در سال هایی که از تشکیل سراسری سازمانهای نظام مهندسی می‌گذرد، دگرگونی بزرگ و تکاملی سریع از سر گذرانده است.

به نحوی که علاوه بر وسعت انتظارات به تعویق افتاده جامعه از مهندسان، این تحول سریع نشان دهنده ظرفیت نهفته و در حال شکوفائی مهندسان کشور است. شاید به همین دلیل هم بود که سازمان نظام مهندسی ساختمان، براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 1374 به منظور تامین مشارکت هر چه وسیع تر مهندسان در انتظام امور حرفه ای خود و تحقق اهداف قانون مذکور تاسیس شده است.

چنانکه در قانون «نظام مهندسی و کنترل ساختمان» نیز آمده، شورای مرکزی این سازمان متشکل از 25 عضو اصلی و 7 عضو علی البدل در سه گروه عمران، تاسیسات و معماری و شهرسازی بوده که به مدت سه سال انتخاب می شوند. لذا بخشی از مهم ترین وظایف این شورا عبارتند از؛

الف» برنامه ریزی و فراهم آوردن زمینه اجرای اهداف و خط مشی های قانون با جلب مشارکت نظام مهندسی استان ها و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی

ب» بررسی مسائل مشترک نظام مهندسی استان‌ها و سازمان و تعیین خط مشی‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و دراز مدت در چارچوب قانون و مقررات و مصوبات هیأت عمومی و ابلاغ آنها.

ج»ایجاد زمینه‌های مناسب برای انجام وظایف ارکان سازمان‌ها از طریق مذاکره و مشاوره با مراجع ملی و محلی، در امور برنامه ریزی، مدیریت، اجرا و کنترل طرح‌های ساختمانی و شهرسازی و...

تاکنون 7 دوره از شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور سپری شده و دوشنبه هفته گذشته نیز مراسم تکریم و معارفه اعضای شورای مرکزی دور هشتم در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. گفتنی است تا امروز ریاست شورای مرکزی این سازمان را که از سال 74 تشکیل شده، افرادی چون سیدمحمد غرضی، اکبر ترکان، سیدمهدی هاشمی و فرج‌الله رجبی بر عهده داشته اند.

اواخر تیرماه امسال بود که هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور متشکل از اعضاء هیأت مدیره استان ها تشکیل شد. بر اساس قانون، در این جلسه که با حضور معاون وزیر راه تشکیل شد، 66 تن در رشته های مختلف برای عضویت در شورای مرکزی سازمان انتخاب و به وزارت راه معرفی شدند که در نهایت از این تعداد 25 تن به عنوان عضو اصلی و 7 تن دیگر نیز به عنوان عضو علی البدل شورای مرکزی دور هشتم انتخاب شدند.

احکام این 25 تن نیز روز دوشنبه 11 آذر ماه در اولین جلسه شورای مرکزی هشتم از سوی وزیر راه و شهرسازی به آنها اعطا شد.

اسامی اعضای دوره هشتم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی به شرح زیر است:

عمران

کمال دویده

احمد خرم

کورش غفاری

سیدرضا سرافرازی

مهران کوهی کمالی

حمزه شکیب

سید حمیدرضا کارگر

جعفر هاشم زاده

علی اکبر رمضانی

غلامحسین عسکری

حسن مجتبی زاده- علی البدل

معماری

طاهره نصر

مجتبی احمدزاده

طاهر کیافر

زهره ترابی

شهاب آدم نوه سی

کامران جنتی پور

دایان ایگدری- علی البدل

تاسیسات مکانیکی

علیرضا قزوینی پور

کاوه نوری کوپایی

سیف الله علی نیا

حسین اکبریان راد- علی البدل

نقشه‌برداری

بهمن مومنی مقدم

سعید یزدانی- علی البدل

برق

مهدی شایان

علیرضا سنایی دشتی

مجید جی افرام

مجید ثاقبی- علی البدل

شهرسازی

عباس وثیق نیا

مسعود موسوی- علی البدل

ترافیک

جمال قناعت

فرشیدرضا حقیقی- علی البدل

شروع دوره هشتم شورای مرکزی با برگزاری انتخابات برای معرفی سه تن از کاندیداهای ریاست دوره جدید شورای مرکزی همراه شد. در این انتخابات که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ۴ عضو شورا کاندیدای ریاست شورای مرکزی دوره هشتم شدند که پس از رای گیری با برگه به ترتیب احمد خرم ۲۴ رای، عباس وثیق نیا۲۰ رای، بهمن مومنی‌مقدم ۱۹ رای از مجموع آراء حاضرین را به خود اختصاص دادند و طاهره نصر نیز از ورود به مرحله بعد باز ماند.

اما از میان این افراد، وزیر راه و شهرسازی باید یک نفر را برای صدور حکم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به رئیس‌جمهور معرفی ‌کند تا به مدت سه سال این مسئولیت را عهده‌دار باشد.

در همین رابطه، سوابق اجرایی اعضاء انتخاب شده برای ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به ترتیب آرای اخذ شده در ادامه می‌آید؛

احمد خرم نخستین منتخب اعضای شورای مرکزی برای تصدی ریاست این شوراست. او که توانسته 24 رای از مجموع 25 رای حاضرین را از آن خود کند، چهره‌ای آشناست. نگاهی به کارنامه اجرایی خرم  نشان می‌دهد که او علاوه بر سمت‌های اجرایی در دهه60 و سابقه استانداری در دهه 70، در دوره‌ای هم وزیر راه و شهرسازی بوده است. وی همچنین رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و رئیس کنونی انجمن انبوه سازان استان تهران است.

عباس وثیق نیا دومین منتخب اعضاء جدید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده که موفق به کسب 20 رای از مجموع 25 رای شده است. وی مدتی رئیس سازمان نظام مهندسی قزوین بوده است.

بهمن مومنی مقدم نیز به عنوان سومین منتخب اعضاء شورای مرکزی، با کسب 19 رای توانست نام خود را در میان سه گزینه مطرح شده برای ریاست این شورا قرار دهد. وی نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و رئیس جامعه مهندسان نقشه بردار ایران است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.