گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

دبیر هیأت رئیسه نظام مهندسی تهران: حل مشکلات به تنهایی ممکن نیست

متاسفانه برخی دوستان، خبرهایی را به صورت ناقص درباره سازمان نظام مهندسی در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند که خلاف واقع است.

دبیر هیأت رئیسه و هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: همگی در جلسات هیأت مدیره متفق القولیم که بحث شفافیت اتفاق بیفتد چرا که این موضوع، همواره یکی از شعارهایی بوده که خود من و سایر دوستان در انتخابات مطرح کرده بودیم.

ارتقا و شفافیت بدون همدلی و کار بیشتر محقق نخواهد شد

علی اکبر نبی‌ئی در گفت و گو با خبرنگار جماران در تشریح وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: از آنجا که جلسات هیأت‌رئیسه با کمی تأخیر شکل گرفت، در یکسری کارها عقب افتادیم و هدف‌مان این بود که کار سازمان جلوتر پیش رود. برهمین اساس، بنابر تصمیمی که هیأت‌مدیره گرفت، بنا شد تا جلسات فوق‌العاده‌ای برای پیشبرد امور برگزار کنیم. به همین منظور، ما در دی‌ماهی که گذشت دو جلسه در هفته برگزار کرده و تلاش کردیم تا با برگزاری جلسات فوق‌العاده هم کارهای عقب افتاده سازمان را پیش ببریم، هم اینکه امور مربوط به همکاران و کارهای روزمره سازمان نظام سریعتر انجام شوند.

وی گفت: جلسات هیأت‌رئیسه نیز بر همین روال از دوساعت به 4  الی 5 ساعت افزایش پیدا کرده و به کلیه پرونده‌هایی که از انتهای دوره هفتم در کارتابل‌های مختلف باقی مانده بود، رسیدگی شده است. جلسات فوق‌العاده ما تا انتهای این ماه ادامه پیدا می‌کند تا بتوانیم شعارهای تسریع، ارتقا و شفافیت که در انتخابات اخیر به روی آنها تاکید ‌شد را عملی کنیم. بی‌تردید این موضوع بدون همدلی و کار بیشتر محقق نخواهد شد.

شفافیت باید در تمامی ارکان سازمان باشد

دبیر هیأت‌رئیسه و هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: همگی در جلسات هیأت مدیره متفق القولیم که بحث شفافیت اتفاق بیفتد چرا که این موضوع، همواره یکی از شعارهایی بوده که خود من و سایر دوستان در انتخابات مطرح کرده بودیم. بنابراین سعی می‌کنیم مسیری را ادامه دهیم که «شفافیت» تنها در حد شعار باقی نماند. معتقدم که شفافیت تنها در انتشار بحث‌هایی که در هیأت مدیره یا هیأت رئیسه مطرح می‌شود، نیست. بلکه شفافیت باید در تمامی ارکان سازمان باشد و ما باید بتوانیم اتاقی شیشه‌ای ایجاد کنیم تا هر کدام از اعضا نسبت به اتفاقاتی که در سازمان می‌افتد، آگاه باشند.

نبی‌ئی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید شفافیت بیشتری در قبال آن وجود داشته باشد، بحث ارجاع است، گفت: ریاست سازمان و سایر همکاران دیگر در این مسیر قدم برمی‌دارند و در صحبتی که با ریاست سازمان و هیأت رئیسه شد، یکسری از دسترسی‌ها برای هیأت مدیره به وجود آمد تا بر مبنای آن، هرکدام از اعضا که می‌خواهند اتفاقات درون سازمان را رصد کنند، می‌توانند دسترسی داشته باشند.

مشکلات سازمان نظام مهندسی حل خواهد شد

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان مشکلات را یک روزه حل کرد، گفت: حل مشکلات علاوه بر اینکه نیازمند زمان است، به تنهایی ممکن نیست و اعضای هیأت مدیره باید از پشتوانه‌های خود برای حل مشکلات استفاده کنند. بنابراین باید در جلسات هم‌اندیشی و هم‌فکری و کمکی که اعضا می‌کنند، به حل مشکلات کمک کرد. اما متاسفانه برخی دوستان، خبرهایی را به صورت ناقص درباره سازمان نظام مهندسی در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند که خلاف واقع است. در همین رابطه، بهتر است که مردم خبرها را از مبادی رسمی سازمان پیگیری کنند و ما نیز موظفیم که ارتباطات خود را با مردم از طریق آن کانال‌ها بیشتر کنیم. 

وی در پایان با اشاره به ضرورت حضور بیشتر اعضا در پیشبرد امور گفت: ما در انتهای امسال مجمعی برگزار خواهیم کرد. بی تردید زمانی که حضور اعضا پرشور باشد، نتیجه بهتری می توان گرفت و  ما در همین انتخابات اخیر، جزو معدود استان‌هایی بودیم که از لحاظ تعداد افراد شرکت‌کننده در انتخابات رشد داشتیم و اگر اعضای هیأت مدیره با انجام اقداماتی، باعث اشتیاق بیشتر اعضای سازمان به سمت هم اندیشی و کمک به سازمان شوند، مشکلات سازمان نظام مهندسی نیز حل خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.