زمان عرضه پژو 207 دستی ، هایما 8S و لاماری در بورس کالا+جزییات

اطلاعیه عرضه پژو 207 دستی ، لاماری و هایما 8S در بورس کالا در دی 1401 منتشر شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایران خودرو قرار است یکشنبه هفته آینده ۱۱ دی در مجموع ۴۵۰۰ دستگاه خودروعرضه کند که از این تعداد ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی و ۵۰۰ دستگاه هایما S۸ است همچنین دوشنبه هفته آینده میزبان عرضه ۵۰۲ دستگاه لاماری را در بورس کالا خواهد بود.

در این طرح فروش تعداد ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی و ۵۰۰ دستگاه هایما S۸ است که این محصول برای نخستین بار روی تابلو معاملات می‌رود.

قیمت پژو۲۰۷ دستی و هایما S۸ 

قیمت پایه پژو ۲۰۷ از سوی این خودروساز ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت پایه هایما S۸ معادل ۹۳۴ میلیون تومان اعلام شده است.

زمان تحویل

این خودرو‌ها ۲۵ فروردین سال آینده تحویل خریداران خواهد شد.

درصد پیش پرداخت

درصد پیش پرداخت سفارش خرید پژو ۲۰۷ صد درصد و هایما S۸ پنجاه درصد اعلام شده است.

شرایط خرید 

در مشخصات عرضه این دو خودرو آمده است: هر کد ملی (خریداران حقیقی) صرفا مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کد‌های عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو بوده و خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند. همچنین اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه در بورس کالا (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس اینجا (esale.ikco.ir) اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های جانبی اقدام کنند.

هزینه های جانبی پژو

هزینه‌های جانبی در خودرو پژو ۲۰۷ شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

هزینه های جانبی هایما

این هزینه در هایما S۸ نیز شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان به علاوه ۱۲ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک تکمیل وجه متعلقات قانونی به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

مکان تحویل پژو ۲۰۷ انبار کارخانه تهران و هایما S۸ انبار کارخانه خراسان رضوی است.

عرضه لاماری در بورس کالا

بورس کالا دوشنبه هفته آینده میزبان عرضه ۵۰۲ دستگاه لاماری بوده و به این ترتیب ۲۵۱دستگاه لاماری ایما مشکی و ۲۵۱ دستگاه لاماری ایما سفید روز ۱۲ دی با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان رونمایی می‌شود.

درصد پیش پرداخت لاماری

در اطلاعیه عرضه این خودرو آمده است: درصد پیش پرداخت سفارش خرید ۵۰ درصد است و هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کد‌های عرضه در تاریخ عرضه و برای یک دستگاه خودرو است.

هزینه های جانبی

هزینه‌های جانبی شامل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها جمعاً به مبلغ ۲۴ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۲۲۶ تومان شامل بیمه شخص ثالث، پلاک، مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض شهرداری است و کلیه هزینه‌های فوق صرفاً باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص خریدار به حساب شرکت وارد شود.

قیمت اقتصادی لاماری ایما

براساس آگهی‌های فروش لاماری ایما در پلتفرم‌های آنلاین، قیمت این خودرو در بازار نزدیک به ۲ میلیارد تومان است. سایت دیوار قیمت این خودرو را یک میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان نشان می‌دهد. یعنی بیش از یک میلیارد تومان گران‌تر از قیمت پایه این خودرو در بورس کالا.

قیمت پایه لاماری ایما ۹۸۱ میلیون تومان اعلام شده است. اما با توجه به اختلاف قیمت بیش از یک میلیارد تومانی با بازار، این خودرو با قیمت‌هایی خیلی بالاتر از این میزان معامله می‌شود. مگر این که متقاضی برای آن کم باشد.

هر کسی که متقاضی خرید لاماری ایما باشد، باید ریسک سرمایه گذاری در بازار خودرو را بپذیرد. چرا که امکان افت قیمت در هر بازاری وجود دارد. از آنجایی که پول خریدار ۳ ماه نزد شرکت خودروسازی می‌ماند، باید سود سپرده گذاری را نیز در نظر گرفت.

تجارت نیوز نوشت: با توجه به خواب پول ۳ ماهه و ریسک سرمایه گذاری، خرید این خودرو تا قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اقتصادی است. یعنی اگر خریدار قیمت پیشنهادی خود را تا این نرخ ثبت کند، مشمول سود حدود ۱۵ درصدی می‌شود.

به مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان به عنوان مالیات و ۲۵ میلیون تومان هزینه‌جانبی اضافه می‌شود. در مجموع قیمت لاماری ایما بورسی برای خریدار یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان تمام می‌شود. این قیمت نهایی حدود ۱۴.۵ درصد با بازار اختلاف دارد. خریدار با این قیمت ۲۵۰ میلیون تومان سود می‌کند.

البته امکان رشد قیمت طی ۳ ماه آینده وجود دارد و ممکن است سود خریدار بیش از این میزان شود. حدود ۲ ماه و نیم قبل قیمت لاماری ایما در بازار یک میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان بود. اما از روز ۱۸ مهر تا به امروز ۵۳۶ میلیون تومان افزایش قیمت داشته، یعنی ۳۷ درصد رشد کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید