به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده یکشنبه شب در جشنواره شهید رجایی استان اصفهان با گرامیداشت هفته دولت افزود: ترامپ هر روز اعلام می کند که اتاق جنگ اقتصادی طراحی کرده است و قصد دارد ضربه های پیاپی به کشور ما وارد کند.
وی گفت: شرایط پیشه رو از نظر مسائل مختلف اقتصادی و اجتماعی در راستای فضاسازی ها و تحریکات مختلف عادی نیست.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون دچار اتفاقاتی شده ایم که همانند بسیاری از حوادث پس از انقلاب بر ما تحمیل کردند اما ملت ایران به اندازه کافی آزموده و بالقوه شده است.
وی با اشاره به جنگ تحمیلی و ترورهای مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این حوادث بسیاری از بزرگان و ارزشمندان جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.
مهرعلیزاده ادامه داد: روشنگری دستگاه ها و تلاش مضاعف آنها، خطر از سوی دشمن را همچون گذشته دفع می کند و پایداری درآمد نفتی و فکر توانمند ملت بزرگ ایران را پایه گذاری می کند.
وی گفت: امیدواریم با نیت خیر و خالصانه ای که دستگاه های اجرایی دارند، زمینه خدمت رسانی به مردم بیش از پیش فراهم شود.
استاندار اصفهان با اشاره به این جمله شهید رجایی که پذیرش مسئولیت در آن دوران یا عاشقی بود یا دیوانگی، گفت: در شرایط خاص پس از پیروزی انقلاب پذیرش مسئولیت جز عشق چیز دیگری نبود.
وی ادامه داد: آن زمان، ملاک انتخاب شغل احساس مسئولیت شرعی بود اما در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این احساس کمرنگ شده است که امیدواریم تکلیف شرعی و انسانی برای پذیرش مسئولیت در تمام ارگان ها را شاهد باشیم.
مهرعلیزاده بیان کرد: بعد از انقلاب، اصول در روابط و قوانین نبود بلکه تنها خدمتگذاری با عشق و علاقه صورت می گرفت از این رو میزان اثربخشی در کارها بیشتر بود.
وی اضافه کرد: تا چند سال پس از انقلاب اسلامی ایران احساس تعهد اخلاقی و وجدان کاری در ارگان ها نمایان بود اما متاسفانه اکنون ارگان ها وظایف خود را به دوش یکدیگر می اندازند.
استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به بروکراسی شدید اداری در این استان گفت: گورباچف یکی از مهم ترین عوامل فروپاشی شوروی را بروکراسی اداری برجا مانده از نظام انتزاعی که ٧٠ سال از آن گذشته بود، دانسته است.
وی تصریح کرد: تسمه نقاله نظام و حکومت، اقتصاد و پول و سرمایه و استعداد مردمی است که اگر خراب شود و لنگ بزند، سیستم از هم گسیخته خواهد شد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه هنوز مسیرهای منظم اداری و مالی در کشور ما نهادینه نشده است، گفت: باید سرمایه گریزی و بروکراسی اداری در استان اصفهان از بین برود که این اقدام نیازمند تحول، شجاعت در برخورد و ریسک بالا در کار توسط دستگاه های اجرایی است.
بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی یکشنبه شب همزمان با هفته دولت در استان اصفهان با حضور استاندار و دستگاه های اجرایی این استان در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار و طی آن از 17 دستگاه و نهاد اجرایی این استان تجلیل شد.
هشتم شهریور 1360 رئیس جمهور وقت محمد علی رجایی به همراه نخست وزیر متفکر و دانشمندش حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شد و به همین مناسبت از دوم تا هشتم شهریور ماه، هفته دولت نامگذاری شده است.
٠٤٧٧/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.