به گزارش ایرنا، فیروز تکاور شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان' جشنواره خدمت' در بلوار چمران شیراز با بیان اینکه پیش از انقلاب راه‌های آسفالته در فارس حدود یک هزار کیلومتر بود، افزود: هم‌اکنون این میزان به 17هزار کیلومتر رسیده است و فارس از این منظر در زمره سه استان نخست کشور است.
وی اظهار داشت: یک هزار و 370 کیلومتر بزرگراه چهارخطه، یک هزار و 820 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 872 کیلومتر راه فرعی و 10هزار و 900 کیلومتر راه روستاییِ در دست ساخت در استان فارس وجود دارد که جهش بسیار خوبی محسوب می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه گفت: همه راه‌های اصلی ترازیت درحال تبدیل به بزرگراه است که با این حساب ساخت 458 کیلومتر بزرگراه در فارس در دست اقدام است.
تکاور افزود: 223 کیلومتر از راه های در حال ساخت استان مربوط به آزادراه شیراز-اصفهان است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به احداث آزادراه شیراز-اصفهان گفت: 136 میلیون لیتر بنزین در سال نخست بهره‌برداری از این محور صرفه‌جویی می‌شود و 135کیلومتر فاصله فعلی دو شهر کاهش می‌یابد.
وی در عین حال اظهار داشت: با وجود تلاش های صورت گرفته، فارس هنوز اتوبان و آزادراه ندارد؛ زیرا این استان پهناور است و کل پهنه آن مسکونی است، کویر یا دشت وجود ندارد و تمام مسیر‌ها را روستاها یا شهرهای کوچک و بزرگ تشکیل می‌دهد.
تکاور بیان داشت: تعداد روستاهای ما بسیار زیاد بود و از ابتدا راهی نداشتیم جز اینکه راه روستایی اصلی و فرعی برای مردم فراهم کنیم و زمان بسیاری نیز صرف آسفالت مناطق مسکونی شد.
وی خاطرنشان کرد: اغلب راه‌ها به جاده‌های چهارخطه تبدیل شده‌اند یا در حال تبدیل هستند و هم‌اکنون تنها آزادراه جنوب کشور را در دست ساخت داریم که پیشرفت فیزیکی 72درصدی دارد و زیرسازی 6 قطعه از 7 قطعه آن به اتمام رسیده و هم‌اکنون در حال روسازی هستیم.
تکاور با بیان اینکه این آزادراه تا شش‌ماهه نخست سال 98 به اتمام خواهد رسید، از بهره‌برداری از این خط در هفته دولت سال آینده خبر داد.
وی همچنین به محور تنگ ابوالحیات- دشت‌ارژن نیز اشاره کرد که تاکنون بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و گفت: تلاش این مجموعه بر این است که این محور تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسد؛ زیرا محور ارتباطی مهم استان فارس به استان های همجوار محسوب می‌شود.
تکاور ادامه داد: 2 تونل نیز در این مسیر حفاری شده و در مرحله اجرای پوشش بتنی است، سه دستگاه پل نیز در حال احداث است که پیشرفت آن‌ها بیش از70درصد بوده است و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در غرفه های این نمایشگاه که شامگاه شنبه سوم شهریورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و ... معرفی می کنند.
این نمایشگاه که به مناسبت هفته دولت برپا شده است، هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا روز چهارشنبه هشتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.