به گزارش ایرنا، مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان پیش از این از استقرار 154 کانکس آموزشی و غیرآموزشی در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خبر داده بود.
' مسعود حمیدی '، به استقرار 24 کانکس در سه منطقه چادگان، فریدن و فریدونشهر به شکل آموزشی ومستقل، 34 کانکس غیرمستقل به شکل کلاس درس برای پایه ششم،92 کانکس نیز بصورت غیرآموزشی و در قالب انبار، رختکن و کتابخانه، یک کانکس به شکل کلاس درس در منطقه 'حیران' شهرستان فریدونشهر و سه کانکس دیگر برای پایه های 4، 5 و 6 در برخی مناطق صعب العبور استان اشاره کرده بود.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان افزود: این ساختمان ها با اسکلت فلزی و دیوار بتنی در حال ساخت هستند و با نصب این سازه ها تا 15 مهرماه دیگر دانش آموزی در کانکس تحصیل نمی کند.
' محمد حسین سجاد ' اضافه کرد: در سال تحصیلی 93 - 92 و آغاز پایه ششم، استفاده از 154 کانکس به عنوان کلاس درس در مدارس استان اصفهان آغاز شد که به مرور تعداد آنها کاهش یافت.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: این کانکس ها در حال حاضر به 24 عدد کاهش یافته است و کانکس های دیگری که در مدارس مانده استفاده آموزشی ندارد و از آن به عنوان انبار، رختکن و اتاق نگهبانی استفاده می شود.
وی اضافه کرد: همچنین 34 کانکس غیرمستقل به شکل کلاس درس برای استقرار دانش آموزان پایه ششم در راستای اجرای سند تحول بنیادین در برخی مناطق استان وجود دارد که با هماهنگی اداره کل نوسازی مدارس، کلاس های بتُنی جای این کانکس ها را خواهد گرفت.
مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همچنین 92 کانکس نیز بصورت غیرآموزشی و در قالب انبار، رختکن و کتابخانه وجود دارد.
وی یادآور شد: یک کانکس نیز به شکل کلاس درس در منطقه ' حیران ' شهرستان فریدونشهر وجود دارد که به دلیل مشکلات جاده ای و نداشتن امکان حمل مصالح ساختمانی به منطقه، کماکان از آن به جای کلاس درس استفاده می شود و چاره دیگری هم نیست.
حمیدی به وجود سه کانکس دیگر برای پایه های 4، 5 و 6 در برخی مناطق صعب العبور استان نیز اشاره کرد که در سال های آینده با اتمام مقطع ابتدایی، این کانکس ها هم خود بخود جمع می شود.
در سال تحصیلی 97- 98، دستگاه تعلیم و تربیت استان پذیرای حدود 871 هزار دانش آموز، 57 هزار فرهنگی شاغل و بیش از 50 هزار بازنشسته فرهنگی در مدارس است.
6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.