روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان ' اصفهانی ها در سکوی دوم سپرده گذاری' نوشت: طبق آخرین اعلام بانک مرکزی، مانده کل سپرده ها در پایان فروردین ماه سال جاری بالغ بر 1676 میلیارد تومان شده که نسبت به فروردین ماه سال 96 معادل 30.7 درصد افزایش داشته است.
این روزنامه می افزاید: تا پایان فروردین ماه سال 97 استان تهران با سپرده ای معادل 945 هزار میلیارد تومان بیشترین میزان سپرده گذاری در میان استان های ایران دارد و اصفهان و خراسان رضوی هم در رتبه های بعدی قرار دارند که به ترتیب با 5.3 درصد و 4.5 درصد از کل سپرده های بانک را در اختیار دارند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان ' تولد 18 هزار نوزاد از ابتدای امسال' به نقل از مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان نوشت: 321 نوزاد متولد شده در این استان در سه ماهه امسال به نام رضا و نام های مشتق آن نامگذاری شدند.
حسین غفرانی کجانی افزود : در بین اسامی مشتق از نام رضا ، نام های علیرضا، محمدرضا، امیر رضا و رضا دارای بیشترین فراوانی و در صدر نام ها بوده است.
وی افزود: در این مدت 18 هزار و 802 نوزاد در اصفهان به دنیا آمده اند و مدارک هویتی برای آنها صادر شده که از این آمار، 9 هزار و 575 نوزاد پسر و 9 هزار و 227 نوزاد دختر بوده اند.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'منابع مالی سد تونل سوم کوهرنگ تامین شده است' به نقل از رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نوشت: نمایندگان مجلس سعی کردند در بودجه 97 اتکا به نفت کم شود.
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی افزود: مشکلات اقتصادی مختص به استان اصفهان نیست بلکه از مشکلات اساسی کشور است.
وی گفت: پروژه سد تونل سوم کوهرنگ سال گذشته بدلیل پرداخت نشدن بودجه به پیمانکار و همچنین مطالبات کارگران در مسیر اجرایی خود با با مشکل روبرو شد و راه اندازی آن به تعویق افتاد اما خوشبختانه امسال در بودجه سال 97 سه هزار میلیارد تومان از بودجه اضافه آمد که این مبلغ بین نمایندگان برای اجرای طرح های عمرانی تقسیم شد .
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: نمایندگان استان اصفهان مبلغ اختصاص یافته برای اجرای پروژه های عمرانی در شهرستانهای خود را با همفکری، برای اجرای طرح سد تونل سوم کوهرنگ اختصاص دادند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'جایزه جهانی گوهرشاد برای نخستین بار به بانوی اصفهانی رسید' نوشت: سومین مراسم جایزه جهانی گوهرشاد در حالی برگزار شد که نام چهار بانوی ایرانی در بین 8 برگزیده این دوره از جشنواره به چشم می خورد که معرفی لیلا لندی رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بعنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره رهاورد شهر اصفهان از این مراسم بود.
روزنامه 'کیمیای وطن' هم در مطلبی با عنوان 'هنرمندان صنایع دستی سرمایه شهر اصفهان هستند' به نقل از شهردار اصفهان نوشت: توجه به حوزه صنایع دستی توجه به گستره ای از صنایع خلاق است.
قدرت الله نوروزی با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی برند و سرمایه شهر اصفهان هستند افزود: زمانی که شهردار در محافل بین المللی و مجالس رسمی سخن از اصفهان و هنر این شهر به میان می آورد به معنای چیزی جز توانمندی، هنر، توان سازنده ، سازی و قدرت بالای هنرمندان این شهر نیست.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'اصفهان بیشترین حافظ قرآن را دارد' به نقل از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نوشت: در مسابقات اخیر از 240 هزار نفری که در مسابقات قرآنی حضور داشتند 29 هزار نفر به اصفهان اختصاص داشت.
حجت الاسلام رضا صادقی افزود: قریب به سه هزار امامزاده در سطح کشور و در استان اصفهان 450 امامزاده مکان مناسبی برای فرائض دینی و خدمات به زائران وجود دارد که از این نظر اصفهان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.