به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی جمعه شب در آیین پایانی مرحله استانی چهل و یکمین دوره رقابت های قرآن کریم در هرمزگان، اظهار داشت: قرآن کریم قانون اساسی هدایت و کمال بشر است و انس و الفت با این هدیه و معجزه الهی موجب سعادت دنیوی و اخروی بشریت می شود.
وی با بیان اینکه دوری از قرآن صدمات جبران ناپذیری را بر جامعه وارد می کند بر ضرورت توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه اسلامی تاکید و از انس با قرآن به عنوان راه مقابله با تهدیدها و آسیب های مختلف فرهنگی و اجتماعی یاد کرد.
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: باید با تعامل، وحدت رویه و هم افزایی ظرفیت های بالقوه حوزه قرآنی به بالفعل تبدیل شود.
حسینی ادامه داد: تحقق فرمان تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم تلاش و همت مضاعف را می طلبد و جامه عمل پوشاندن به این فرمان نیازمند وحدت، همدلی و هم افزایی است.
وی در ادامه از حفظ جزء سی ام قرآن کریم به عنوان درگاه و دروازه ورود به حفظ کلام الله مجید در قالب طرح 1452 در سال جاری خبر داد و افزود: حفظ جزء سی ام در سه بخش در فصل های تابستان، پاییز و زمستان اجرا و در پایان هر فصل آزمون الکترونیکی و سپس آزمون حضوری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مشوق های بسیار خوبی برای ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی در جامعه در نظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد: این طرح با استقبال پرشور و گسترده آحاد جامعه مواجه شود.
حجت الاسلام حسینی عملکرد هرمزگان در حوزه فعالیت های قرآنی را مطلوب خواند و بر ضرورت و لزوم تقویت و گسترش فعالیت های قرآنی در این استان تاکید کرد.
وی تکریم نخبگان قرآنی را وظیفه همگان دانست و خاطر نشان کرد: اهل قرآن در نزد خداوند از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند از اینرو تکریم آنها وظیفه و تکلیف همگان است.
مرحله استانی چهل و‌ یکمین دوره رقابت های قرآن کریم در هرمزگان با حضور 230 نخبه قرآنی سوم تا پنجم مردادماه به میزبانی شهرستان رودان برگزار و نخبگان قرآنی در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ کل، 20، 10 و 5 جزء قرآن کریم، اذان و دعاخوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
آیین پایانی مرحله استانی چهل و یکمین دوره رقابت های قرآن کریم در هرمزگان با حضور نخبگان و فعالان قرآنی، شماری از مسوولان کشوری، نمایندگان مجلس، استاندار هرمزگان و مسوولان محلی جمعه شب در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر رودان برگزار و برگزیدگان این دوره معرفی و تجلیل شدند.
7196 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.