به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این آئین برنامه های مختلفی از جمله دعای افتتاح و جوشن کبیر قرائت و حاضران با چشمانی اشکبار برای عزت مسلمانان و رفع مشکلات جامعه اسلامی دعا کردند.
مداحان اهل بیت (ع) نیز درسوگ شهادت امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) و همچنین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و شهدای قیام پانزده خرداد نوحه سرایی کرده و شرکت کنندگان سوگواری کردند.
حضور گسترده و باشکوه مردم بویژه جوانان در این آئین معنوی سبب شد که علاوه بر صحن مساجد؛ برخی از مردم در حیاط و کوچه های منتهی به مساجد به عبادت و راز و نیاز با خدای خویش بپردازند.
مراسم نخستین شب قدر در مصلی وحدت گرگان با حضور نماینده ولی‎فقیه در گلستان، در مسجد جامع گرگان با سخنرانی آیت‎الله العظمی علوی‎گرگانی از مراجع تقلید، مسجد آذربایجانی‌ها با حضور حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری، در امامزاده عبدالله (س) گرگان با حضور حجت‎الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی‎اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و در تپه ‎نورالشهدای گرگان با سخنرانی حجت‎الاسلام جعفر رعایتی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان برگزار شد.
شب قدر، فرصتی دوباره برای بازگشت به خوبی ها، ترک گناه و معصیت محسوب می شود.
این شب ها از اهمیت ویژه ای نزد پروردگار عالمیان برخوردار است و در قرآن کریم نیز بارها بدان اشاره شده و همچنین سوره ای به همین نام بر رسول اکرم(ص) نازل شده که شب قدر را برتر از هزار ماه دانسته است.
اقامه نماز، خواندن دعای جوشن کبیر و به سر گرفتن قرآن و طلب مغفرت از خداوند از جمله اعمالی به شمار می رود که در شب قدر انجام می شود.
نظیر این مراسم معنوی همزمان با لیالی قدر در دیگر شهرها و مناطق روستایی استان گلستان برگزار می شود.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.