سید مهدی قائم مقامی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا اظهارکرد: سال گذشته سهم تسهیلات اشتغالزایی شهرستان سمیرم 11 میلیارد و 500 میلیون تومان بود اما این اعتبار به 34 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های اشتغالزا و کارآفرین از طریق سامانه «کارا» به این شهرستان اختصاص یافته است و متقاضیان می توانند با ثبت نام در این سامانه از تسهیلات برخوردار شوند.
سامانه کارا در 2 بخش تسهیلات روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات فراگیر از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و بوسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرداد سال 96 راه اندازی شد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم تصریح کرد: مجموع اعتباری که در بخش تسهیلات اشتغال عشایر و روستائیان این شهرستان در سال 96 در نظر گرفته شده بود 300 میلیارد ریال بود که با جذب این اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان نیز بیشتر از سهمیه شهرستانی جذب شده و تزریق اعتبار در سال جدید نیز سهم این تسهیلات را بالاتر خواهد برد.
قائم مقامی افزود: تسهیلات یاد شده در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در سامانه کارا تقسیم بندی شده و حدود 49 درصد طرح های این شهرستان در بخش کشاورزی مصوب و به بانک معرفی شده اند.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم ادامه داد: کسانی که در 300 رشته از سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، فنی حرفه ای و میراث فرهنگی مجوز داشته باشند می توانند برای دریافت تسهیلات اشتتغال اقدام کنند.
قائم مقامی با بیان اینکه وام پشتیبان مشاغل خانگی از سه تا 10 نفر را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: داشتن مدرک ( مجوز، پروانه کسب، مدرک فنی حرفه ای و…)، نداشتن بیمه تأمین اجتماعی با داشتن شرط سنی تا 45 سال، عقد قرارداد بین وام گیرنده و پشتیبان از جمله شرایط اعطای این تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله و سود چهار درصدی است.
وی بر ضرورت نظارت تسهیلات اعطایی به متقاضیان تاکید کرد و افزود: موقعیت خوب گردشگری و کشاورزی سمیرم بویژه در بخش گیاهان دارویی و مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی می تواند مورد توجه سرمایه گذاران واقع شود.
سمیرم با 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7147/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.