به گزارش ایرنا، مرتضی محمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارگاه های مهارت آموزی مددجویان زندان مرکزی اصفهان افزود: این کارگاه ها در زمینه های کشاورزی، خدماتی، دامپروری و تولید آثار هنری و صنایع دستی راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد، 14 کارگاه در زندان مرکزی اصفهان فعال است که یکهزار و 200 زندانی در آنها اشتغال دارند.
مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان افزود: روزانه یکهزار و 200 تن در کارگاه های زندان مرکزی مشغول به فعالیت هستند و ماهانه از 30 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان مزد دریافت می کنند.
وی یادآوری کرد: سال گذشته از محل تولیدات این کارگاه ها، 2 میلیارد و 600 میلیون تومان به این افراد حقوق پرداخت شد و 130 میلیون تومان نیز در شب عید به خانواده های زندانیان کمک شد.
وی اضافه کرد: همچنین بخشی از درآمد حاصل از این تولیدات صرف توسعه کارگاه ها می شود که سال گذشته بیش از یک میلیارد صرف توسعه فضا و راه اندازی مرکز طب کار در زندان مرکزی اصفهان شد.
محمدی با بیان اینکه هم اکنون در زندان های کشور سه هزار و 500 قلم کالا تولید می شود گفت: از این تعداد بیش از 2 هزار کالا در اصفهان تولید می شود.
مدیر بنیاد تعاون زندانیان اصفهان افزود: زندان های استان اصفهان به لحاظ فراهم کردن زیرساخت های اشتغال در جایگاه اول در بین زندان های کشور قرار دارد.
وی اضافه کرد: البته حمایت مراکز دولتی و خصوصی از تولیدات زندانیان استان می تواند زمینه اشتغال بیشتر زندانیان را به همراه داشته باشد.
ت/6994/7134
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.