به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین زاده چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی رفع مشکلات صنایع کاشان گفت: طرح های با بیش از 50 میلیارد ریال واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه از این پس به صورت ویژه در تهران بررسی و کارشناسی خواهد شد.
وی همچنین از تفویض اختیار بانک ملی استان اصفهان به بانک ملی کاشان خبر داد و افزود: اختیارهای بانک های این شهرستان متناسب با توان کارشناسی آنها به منظور کاهش فرآیندهای اداری باید افزایش یابد.
مدیرعامل بانک ملی ایران بیان کرد: باید در شرایط سخت اقتصادی در کنار هم باشیم و به یکدیگر کمک کنیم زیرا به میزانی که چرخ تولید به چرخش درآید، وضعیت اقتصادی کشور بهتر و اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد.
او اضافه کرد: ایجاد محدودیت برای صاحبان صنایع و بازرگانان در شرایط اقتصادی موجود از سوی برخی بانک ها ناجوانمردانه و فرصت طلبی است؛ نرخ سود بانکی بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار خلاف قانون بوده و بانک های دولتی حق ندارند بخشی از وام را گرو نگهدارند و شهروندان باید موارد تخلف را گزارش کنند.
حسین زاده با اشاره به استقبال بانک ملی از ال سی داخلی به عنوان عامل رونق اقتصاد کشور گفت: در شورای هماهنگی بانک های دولتی یکی از اصول مورد تاکید پشتیبانی از واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور جلوگیری از توقف فعالیت و تعطیلی آنهاست.
به گفته وی، منابع پولی بانک ها برای ارائه تسهیلات محدود است و یکی از علت های نارضایتی مردم از بانک ها نیز همین عرضه محدود منابع است که باید در مسیر موثر استفاده شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره برخی محدودیت ها تصریح کرد: تحریم های جدیدی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا اعمال می شود اما سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا تا آنجا که می توانند در برابر اقدام قلدرمآبانه آنها ایستادگی می کنند و در کنار جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی تاکید کرد: شرایط اقتصادی خاص برخی تنگناها را تحمیل خواهد کرد که از جمله راهکارهای برون رفت از آن کاهش اهمیت و قدرت دلار می باشد و این امر در گرو بهره گیری از ارزهای محلی و ملی است.
به گزارش ایرنا، در نشست هم اندیشی رفع مشکلات صنایع کاشان شماری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مشکلات واحدهای خود را از جمله در زمینه تامین ارز و دریافت تسهیلات بانکی بیان کردند.
مدیرعامل بانک ملی ایران به همراه معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بررسی مشکلات صنایع کاشان به این شهرستان سفر کرده است.
بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان وجود دارد که بیشتر آنها در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت می کنند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.