به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: قرارداد همکاری و مشارکت در تولید محصولات فراسودمند از فیبر کنجد میان شرکت سبز بنیان آرتین و شرکت دانش‌بنیان گز سکه از شرکت‌های مستقر در این شهرک به امضا رسید.
تشکیل گروه همکاری با هدف مشارکت در تولید فیبر کنجد و محصولات فراسودمند تولید شده از فیبر کنجد، از جمله مهمترین موارد همکاری دو شرکت در این قرارداد است.
فیبر کنجد که از کنجدهای بهداشتی روغن‌گیری شده استخراج می‌شود، محصولی فراسودمند، طبیعی و با ارزش افزوده بالا است و به دلیل خواص غذایی منحصر به فرد و کیفیت مناسب باعث افزایش سلامت و بهبود کیفیت مواد غذایی می‌شود.
فیبرها علاوه بر اثرات مفیدی که بر سلامتی دارند به دلیل ویژگی‌های عملکردی مناسب نظیر جذب آب، جذب روغن و افزایش ویسکوزیته در صنایع غذایی کاربرد گسترده‌ای دارند.
این محصولات به عنوان جایگزین چربی در محصولات گوشت، غنی‌ کننده نان و محصولات پخت و کنترل‌کننده‌ کریستالیزاسیون در بستنی و محصولات لبنی استفاده می‌شوند.
فرآورده‌های لبنی غنی شده با فیبر کنجد، فرآورده‌های گوشتی غنی شده با فیبر کنجد، فرآورده‌های نان شیرینی و شکلات با فیبر کنجد از جمله محصولات فراسودمند تولید شده از فیبر کنجد است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود 500 شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای یک مرکز رشد مقدماتی، 12 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان است.
د/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.