سمیرم
حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی امام جمعه سمیرم در خطبه های نمازجمعه با انتقاد از رواج مادی گری و دنیاگرایی در دنیای امروز اظهار کرد: جامعه مسلمین باید با هوشیاری، توجه به علم و معنویت از این بیراهه فاصله بگیرد، تا به سعادت برسد.
وی با بیان اینکه جاهلیت دیروز انسان زنده را زنده به گور می کرد تاکید کرد: امروز نیز جهل نوین با ابزار فناوری و تکنولوژی به میدان آمده و عقل، شعور و انسانیت را در ابعاد مختلف دفن کرده است.
خطیب جمعه سمیرم با بازخوانی جنگ اُحد در سال سوم هجری قمری و غفلت مسلمانان در آن نبرد تاریخی اظهار کرد: دیروز سرپیچی و بی توجهی به فرمان نبوت منجر به شکست مسلمین در اُحد شد و امروز نیز بی بصیرتی و کم توجهی به فرامین ولی فقیه، شرایط سخت اقتصادی و فرهنگی را ایجاد کرده است.
7147

تیران و کرون
حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان امام جمعه تیران و کرون در خطبه های نماز جمعه گفت: مسئولان در داخل کشور با وحدت و همدلی و تدوین برنامه جامع برای مقابله با تحریم ها و سومدیریت های داخلی گام بردارند.
وی بیان کرد: دشمن در یک جنگ تمام عیار برای شکست کشور ایران از تمام تجهیزات خود استفاده کرده که در چنین شرایطی نیاز به همبستگی و برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف خود و مقابله با توطئه های دشمنان است.
امام جمعه شهرستان تیران و کرون بروکراسی سخت اداری را معضل اساسی در پیش روی پیشرفت اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: تسهیل در شرایط سرمایه گذاری و جلوگیری از خام فروشی به رونق تولید و رشد اقتصادی منجر می شود و مسئولان در این خصوص مدیریت و تصمیم گیری قاطع و سریع داشته باشند.
7131

کاشان
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به توطئه دشمنان اسلام علیه ملت ایران مبنی بر تحت فشار دادن مردم در امور معیشت و زندگی، به کاسبان، تا جران و بازاریان توصیه کرد: با رعایت انصاف در فروش مایحتاج مردم از ایجاد نارضایتی جلوگیری کنند.
آیت الله عبدالنبی نمازی درخطبه های افزود: برخی افزایش قیمت کالاها هیچ ارتباطی با دلار و ارز ندارد و کاسبان و تاجران ضمن فروش منصفانه اجناس خود از ظلم و ستم به دیگران پرهیز کنند چون ظلم پایان خوبی ندارد.
وی همچنین به دستگاه نظارتی توصیه کرد: وظایف خودشان را نسب به افراد فرصت طلب، سودجو و سوداگر با جدیدیت انجام دهند تا متخلفان جرات تخلف نداشته باشند.
خطیب نماز جمعه کاشان حادثه هفتم تیر که منجر به شهادت آیت الله بهشتی و 72 از یاران امام راحل شد را فاجعه ای بسیارسخت و مصیب بار توصیف کرد و گفت: در این حادثه عده ای از وزیران، نمایندگان مجلس و شخصیتهای برجسته انقلاب اسلامی نوپایای ایران به شهاد رسیدند.
وی بیان کرد: با رخ دادن این فاجعه مردم ایران نگران و مضطرب بودند که آینده انقلاب چه خواهد شد؟ اما فردای آن روز که پیام آرامبخش امام منتشرکرد، ملت عزادار ایران به گونه ای معجزه آسا، حیات مجدد یافتند.
امام جمعه کاشان همچنین 5 مرداد روز جهانی مواد مخدر را یادآور شد و افزود: تباه کردن جوانان و نوجوانان با آلوده کردن آنها به موادمخدر ازتوطئه های دشمن علیه مردم به ویژه مردم ایران است.

اردستان
امام جمعه اردستان گفت: بر اساس تعالیم اسلام با فساد در هر کجا و هرکس که باشد باید با شدت برخورد کرد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: توطئه دشمن در خصوص فشارهای اقتصادی در جامعه در حال شکل گیری است و پس از خارج شدن آمریکا از برجام، عده ای سودجو با جوسازی وتبلیغات، زمینه افزایش قیمت ارز و سکه کشور را بوجود آوردند.
وی با بیان اینکه فشار روانی و توطئه اقتصادی بر جامعه حاکم شده و برخی افراد با خرید زیاد قصد ضربه زدن به نظام اسلامی دارند، تصریح کرد: مشکلاتی را در کشور وجود دارد می توان آنها با همدلی همه گروه ها و جناح های مختلف سیاسی بر طرف کرد.
خطیب جمعه با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شهرستان، گفت: همه جوانان این دیار در دیدار با محمد جواد آذری جهرمی دغدغه اشتغال داشتند که امیدواریم با همت مسئولان و سرمایه گذاران این مشکل در شهرستان بر طرف شود.
7431/6136

نایین
امام جمعه نایین گفت: قوه قضاییه باید با اقتدار با اخلال گران اقتصادی در کشور برخورد و افرادی که به ملت ایران خیانت می کنند را مجازات کند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: دشمنان ملت ایران تصور می کردند با ترور و شهادت بزرگان این ملت، این انقلاب به نابودی و شکست کشیده می شود ولی این شهادت ها نشان داد که با فشار آمریکا و ایادی آن، ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران افزوده می شود.
وی بیان داشت : قوه قضاییه تیغ برنده و مظهر اقتدار نظام است و همه باید حرمت این قوه را نگه داریم زیرا رهبر انقلاب بارها از دستگاه قضایی و شخص آیت الله صادق لاریجانی تعریف و تمجید کردند.
7136

خور و بیابانک
امام جمعه خوروبیابانک گفت: اگر بخواهیم به مشکلات کشور پیروز میدان شویم بایدمنویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کارها قرار دهیم و مو به مو به آن عمل کنیم.
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه خوروبیابانک افزود: تنها راهکار حل مشکلات اقتصادی کنونی و کاهش فشارهای خارجی، بهره گیری از الگوی اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.
خطیب جمعه خوروبیابانک افزود:دولت، مجلس و قوه قضائیه با اقتدار و اتحاد باید در راستای رفع مشکلات اقتصادی اهتمام جدی داشته باشند.
وی اقتصاد مقاومتی را راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی بیان کردو گفت: امروز در کشور شاهد گرانی ها وعدم ثبات اقتصادی هستیم که دولتمردان باید این وضعیت را مدیریت کنند.
9860

گلپایگان
حجت الاسلام سید علی طهماسبی امام جمعه گلپایگان با اشاره به گرانی ها پس از نوسانات قیمت ارز و بی ثباتی در قیمت کالا و خدمات در کشور اظهار کرد: اگر تورم بالایی هم داشته باشیم ولی ثبات در بازار باشد مردم آسیب کمتری می بینند.
وی در خطبه های این هفته نماز جمعه گلپایگان بر لزوم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و نظارت بیشتر مسئولان سه قوه و وزارت صنعت،معدن و تجارت بر قیمت کالا و خدمات برای رفع مشکلات و نیازهای ضروری مردم بویژه قشرهای کم درآمد جامعه تاکید کرد.
7138

شهرضا
حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ سیف الله یعقوبی امام جمعه شهرضا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا که در مسجد صدیقه طاهره(س) برگزار شد،گفت: کشور در شرایط کنونی نیاز به همدلی و اتحاد برای حل مشکلات دارد.
وی با بیان این که وقتی روحیه تقوا و دل سپردن به خدا و یاد خدا ، دعا و توکل، در دل جوانان جا گرفت و رشد کرد آن وقت هیچ قدرتی توانایی تکان دادن آن را ندارد گفت: این، ضامن پیشرفت هدف های اسلام و انقلاب است.
امام جمعه شهرضا گفت: اگر تقوا نباشد، عدالت هم نخواهد بود و اگر فرد متقی در جامعه تربیت شد به اجرا عدالت می توان امید داشت.
حجت الاسلام یعقوبی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: این ایام مبارک همه افرادی که در این نهاد برای اجرای عدالت تلاش می کنند زیرا همه آن ها زمینه ساز عدالت در جامعه هستند و رضایت مردم را ایجاد می کنند.
7144
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.