رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان روز چهارشنبه در نشست خبری، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بیشتر کباب سنتی و دیگر قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری این شهرستان بیان کرد.
' سعید ضابطی ' با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این جشنواره از سوی ستاد و کمیته های هفتگانه به ریاست ' حسین یارمحمدیان ' سرپرست فرمانداری شهرستان گلپایگان انجام شده است گفت: پیش بینی می شود این جشنواره با استقبال خوب گردشگران و شهروندان مواجه شود.
وی برگزاری مسابقه فرهنگی، اجرای برنامه های مفرح و شاد، سخنرانی، برپایی غرفه های صنایع دستی، سوغات و توانمندی های تولیدی - صنعتی، در کنار غرفه های طبخ کباب سنتی با نان داغ و همچنین تجلیل از جمعی از خانواده های شهدای والامقام شهرستان گلپایگان را از جمله برنامه های این جشنواره اعلام کرد.
رئیس اتحادیه اغذیه و مواد پروتینی گلپایگان دیگر عضو ستاد برگزاری این جشنواره نیز با اشاره به اینکه در این شهرستان 75 واحد صنفی کبابی، 18 رستوران و هشت تالار به مردم خدمت رسانی می کنند گفت: در اولین جشنواره ملی کباب 40 کباب پز و هنرمند گلپایگانی در چهار غرفه مراحل پخت و عرضه کباب را در معرض دید عموم قرار می دهند.
' حسین ثمری ' بااشاره به اینکه چهارهزار پُرس کباب با تخفیف مناسب در اولین جشنواره ملی کباب گلپایگان برای عرضه به مردم پیش بینی شده است، گفت: در صورت استقبال بیش از حد گردشگران و شهروندان از این جشنواره، آمادگی برای عرضه خوراک کباب به شهروندان و گردشگران با همکاری صنف کبابی در سطح شهرستان هنگام برپایی جشنواره نیز وجود دارد.
همچنین رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی از مهمانان و گردشگران در برگزاری اولین جشنواره ملی کباب گلپایگان پیش بینی شده است، گفت: برگزاری این جشنواره به عنوان یک رویداد مهم گردشگری محسوب می شود و در معرفی بیشتر توانمندی ها و جذب بیشتر گردشگر در این خطه تاثیرگذار است.
' مصطفی قانونی ' بابیان اینکه قدمت پخت کباب سنتی در گلپایگان به بیش از 2 قرن می رسد، افزود: در نظر داریم شیوه پخت کباب سنتی این شهرستان را در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.
شهرستان گلپایگان با قدمتی هفت هزار سال، دارای حدود 300 اثر تاریخی و گردشگری می باشد که تاکنون 26 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
این شهرستان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی و جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.