به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی روز یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی اردستان گفت: اعتبارات تملک دارایی شهرستان برای سال جاری بیش از 160 میلیارد ریال تعیین شده که این مبلغ سال گذشته افزون بر 210 میلیارد ریال بود.
وی افزود: تخصیص اعتبار سال جاری بر مبنای راهبرد کلان اردستان در زمینه تثبیت و افزایش جمعیت می باشد که در این راستا توجه به مساله آب آشامیدنی، کشاورزی، اقتصاد، مدیریت چرخه آب و جلوگیری از خسارت سیل به قنات ها و جاده ها در اولویت است.
فرماندار اردستان بیان کرد: برخی دستگاه ها با تاسف هنوز نتوانستند اعتبارهای سال گذشته را جذب کنند و اوراق پیش بینی شده در شهرستان نیز چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.
او اضافه کرد: باید تلاش شود تا ردیف های بودجه ملی در زمینه طرح های آبرسانی و دیگر طرح های بزرگ مانند راه به کمک شهرستان اردستان بیاید.
تاملی عنوان کرد: نزدیک به 100 روستای اردستان هم اکنون با تانکر آبرسانی می شود که این شرایط زیبنده نیست و نیاز به احداث مجتمع آبرسانی در این شهرستان احساس می شود.
نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: وضعیت اعتباری کشور در شرایط کنونی مناسب نبوده و این روش اختصاص بودجه و تخصیص با نیازهای شهرستان تناسب ندارد.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد بدون اشاره به اقدام های صورت گرفته در مجلس برای تمهید شرایط بهتری در تخصیص اعتبارات همسو با نیازهای اردستان در هنگام تهیه و تصویب بودجه سال 1397 افزود: مسئولان باید با روحیه انقلابی، جهادی و بسیجی کار کنند و پیگیر امور مربوط به جذب اعتبارات دستگاه ها در شهرستان باشند.
وی اضافه کرد: سال گذشته افزون بر 600 میلیارد ریال دستور تخصیص اعتبار از سوی مسئولان کشوری گرفته شد که تا کنون نزدیک به 50 درصد آن وصول شده که مربوط به بخش های راه، بهداشت و کشاورزی بود.
نماینده اردستان بیان کرد: نزدیک به 2 هزار کیلومتر جاده همسنگ و 50 رشته قنات در اردستان وجود دارد که در نتیجه جاری شدن سیلاب در فصل بهار خسارت دید و باید مرمت و آسفالت شود.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.