به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی اردستان بیان کرد: آمارهای ارائه شده نشان می دهد که عوامل وقوع طلاق در این شهرستان اثرگذارتر از اقدام ها و فعالیت ها برای پیشگیری بوده است.
وی با اشاره به افزایش نرخ طلاق در اردستان افزود: این آمار نگران کننده است و باید مسئولان فرهنگی، اجتماعی و همه کسانی که در این زمینه صاحب نظر هستند، نسبت به شناسایی راهکارهایی در راستای پیشگیری از این آسیب اقدام کنند.
فرماندار اردستان عنوان کرد: تعدد کانون ها و مرکزهای فرهنگی، کارگروه ها، جلسه ها و برنامه های اجرایی موثر نبوده و هر سال شاهد افزایش این پدیده نامبارک هستیم که باید کارگروهی مشخص مسئولیت کار پیشگیری و فرهنگ سازی را برعهده بگیرد.
او اضافه کرد: بخشی از مسائل ریشه در فرهنگ گذشته دارد که مانع توسعه یافتگی است و در کنار آن برخی عامل ها نیز موجب به وجود آمدن فرهنگی جدید در جامعه شده که با فرهنگ سنتی متفاوت است و می تواند به بروز اختلاف در خانواده ها و جدایی منجر شود.
رئیس اداره بهزیستی اردستان نیز گفت: بر اساس نظرسنجی سال گذشته در مورد بروز طلاق و علت های آن در این شهرستان، 60 درصد ازدواج های زنان مطلقه با سن کمتر از 20 سال بوده و 40 درصد طلاق ها در پنج سال نخست ازدواج رخ داده است.
محمدعلی مطلب زاده افزود: همچنین 69 درصد طلاق ها شهری و 31 درصد روستایی است که نشان از تاثیرگذاری فرهنگ جامعه در بروز طلاق دارد.
وی بیان کرد: اعتیاد همسر، بزهکاری، محکومیت قضایی، ارتباط نامشروع، نداشتن تفاهم، ضعف مذهبی و ازدواج اجباری از علت های طلاق در شهرستان اردستان می باشد.
رئیس اداره بهزیستی اردستان اضافه کرد: بیکاری و نداشتن شغل، تقاضای دریافت مهریه، بد اخلاقی، ابراز نکردن علاقه و آسبب های فضای مجازی نیز از دیگر عامل های طلاق در این شهرستان هستند.
او عنوان کرد: برگزاری همایش ها، کلاس های آموزش پیش از ازدواج، مشاوره، تشکیل انجمن تحکیم خانواده، توزیع کتابچه های آموزشی بین دانش آموزان دبیرستانی دختر از جمله اقدام ها برای پیشگیری از طلاق در اردستان می باشد.
مطلب زاده همچنین گفت: بیش از یک هزار و 260 ساعت آموزش نیز سال 1396 در زمینه ازدواج در این شهرستان برگزار شده است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.