به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ' محسن مهرعلیزاده ' افزود: مسئله آسیب های اجتماعی و لزوم پرداختن به آن بسیار جدی و اساسی است زیرا می تواند به آسیب رسیدن به ارزش ها و بی هویتی جوانان منجر شود و مورد طمع دشمنان قرار گیرد.
وی که در جلسه ستاد امور فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اصفهان سخن می گفت، بیان کرد: موضوع آسیب های اجتماعی در تمامی سمینارهای استانداران مورد تاکید وزیر کشور نیز قرار گرفته اما مشخص نیست این مسیر تا چه اندازه مفید و موثر بوده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه صرف ارائه اطلاعات و آمار و گزارش اقدامات انجام شده، کافی نیست افزود: باید چرایی پرداختن به آسیب های اجتماعی، اصلاح آسیب های اجتماعی و سهم و وظیفه نهادها، ارگان ها و دستگاه ها در ایجاد نشاط اجتماعی مشخص شود.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد در مواجهه با مشکلات طفره می رویم، اظهارکرد: اعضای این کارگروه باید دلایل ایجاد آسیب های اجتماعی و راه های جلوگیری از بروز مشکلات را مشخص کنند و با کارکردن بر روی این موضوعات رضایت نسبی مردم را بیش از پیش فراهم کنند.
استاندار اصفهان گفت: جهت گیری های مقابله با آسیب های اجتماعی بیشتر به سمت کنترل و برخورد با آسیب ها و مشکلات پیش رفته و برای پیشگیری، علاج و چاره اندیشی اقدامی انجام نشده است.
وی با بیان اینکه بخشی از این آسیب ها به دلیل شبیخون گسترده فرهنگی دشمنان است، افزود: باید در راستای مقابله با تهاجم های فرهنگی بسیج شد و برای مقابله با آسیب های اجتماعی خردمندانه، مدبرانه، آگاهانه و پیشگیرانه حرکت کرد.
مهرعلیزاده، اهمیت دادن به بنیان خانواده، ارائه خدمات مفید و موثر به مردم و افزایش نشاط اجتماعی را لازمه حل مشکلات و آسیب های اجتماعی بیان کرد.
در این جلسه اقدام های انجام شده در زمینه حاشیه نشینی در استان، طرح تاب آوری و توانمند سازی ساکنین محله ها، کاهش مفاسد اخلاقی و اجتماعی، مسائل اجتماعی و فرهنگ محیط های دانشگاهی و مقابله با آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش تشریح و بررسی شد.
7150/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.