حمیدرضا تاملی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی از 2 سال پیش با همکاری دانشگاه اصفهان آمار و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و در سال 96 نیز جلسه ای در این زمینه در اردستان برگزار شد.
وی افزود: مجموعه سند توسعه اردستان در نهایت آماده و در جلسه کارگروه آمایش و محیط زیست و توسعه پایدار تصویب شد که شامل توسعه گردشگری با تاکید بر قابلیت های منطقه به ویژه منطقه حفاظت شده کهیاز، حفظ بافت شهرهای قدیمی با تکیه بر الگوی سنتی باغ شهر و استفاده گردشگری تاریخی و فرهنگی است.
فرماندار اردستان بیان کرد: همچنین توسعه بوم گردی با توجه به گوناگونی اقلیمی، توسعه کشاورزی مبتنی بر محصولات دارای مزیت و استفاده بهینه از آب، زمین و نیروی کار، حفظ و گسترش تولید مرغ و تخم مرغ و تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از راه اندازی رویدادهای ویژه در بخش های منابع طبیعی، کشاورزی، معدنی، صنایع دستی و ایجاد بسترهای مانند برگزاری جشنواره سیاه چادر در منطقه از محورهای مورد تاکید می باشد.
او اضافه کرد: توسعه واحدهای فناوری و مرکزهای تحقیق و توسعه با مشارکت واحدهای صنعتی با فناوری بالا، حمایت از شکل گیری و انتقال کارگاه ها به شهرک های صنعتی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، بهره وری فناورانه از معدن ها و شکل گیری صنایع تبدیلی مرتبط و جلوگیری از تخریب مرتع ها، از جمله محورهای راهبرد می باشد.
تاملی ایجاد هماهنگی بین زیرمجموعه های آموزش عالی و تامین نیاز های آموزش و پژوهشی، ارتقای راه های اردستان از جمله راه های منتهی به استان، تامین برق مورد نیاز به ویژه در بخش کشاورزی و معرفی پنج طرح اولویت دار جهت تصویب به استان به عنوان موتور شتاب دهنده توسعه از دیگر محورهای سند راهبرد این شهرستان عنوان کرد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.