استاندار خوزستان گفت: نقشه راه میراث فرهنگی شوش در چند ماه آینده برای توسعه زیرساخت های گردشگری در چغازنبیل و کاخ آپادانا توسط سازمان میراث فرهنگی تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست بررسی مشکلات شهرستان شوش در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی میراث فرهنگی در خصوص تخریب چهارراه و پل شوش، گفت: میراث فرهنگی سریع بررسی کند تا تصمیم‌گیری نهایی و اقدامات لازم انجام شود.  

استاندار خوزستان در مورد مشکلات حوزه آب و فاضلاب روستایی در شوش، عنوان کرد: در بخش آب و فاضلاب روستایی به علت مشکلات زیادی که در این زمینه است اولین نشست شورای سلامت استان با حضور فرماندار و بخشداران شوش در مورد آب و فاضلاب روستایی شوش باشد و تصمیمات لازم اتخاذ شود. 

شریعتی در مورد اختلافات مالکیتی در حوزه بستر رودخانه در شهرستان شوش، خاطر نشان کرد: برای رفع این اختلافات در استان با حضور مسئولان ثبت اسناد، منابع طبیعی، محیط زیست، سازمان آب و برق خوزستان و مسئولین شهرستان جلسه‌ای برگزار شود و تصمیم گیری شود تا انشاالله مشکل روستاییان شوش در این زمینه را مرتفع نماییم. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه پروژه های خوبی در بخش عمرانی در شوش آغاز شده و یا در آستانه شروع شدن است، تصریح کرد: در حوزه آب و فاضلاب شهری پروژه های خوبی در حال آغاز هستیم هم در بخش اصلاح شبکه آب و هم در فاضلاب در مناطق کوی سلمان و امثالهم که انشاالله به زودی شروع خواهد شد. 

شریعتی ادامه داد: اعتبار ملی پل شهید ناجیان ابلاغ نشد و پیمانکار آن با مشکلاتی مواجه است در همین راستا از بودجه استانی ۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم و بنا شد موافقت نامه آن سریع رد و بدل شود و در گام اول ۳۰ درصد از مبلغ آن به پیمانکار داده شود.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به ظرفیت های شوش در بخش میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: نقشه راه میراث فرهنگی شوش در چند ماه آینده برای توسعه زیرساخت های گردشگری در چغازنبیل و کاخ آپادانا توسط سازمان میراث فرهنگی تدوین می‌شود و اعتبارات لازم برای ایجاد زیرساخت ها تخصیص خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.