به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد حسن شهرکی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شهر اصفهان که درمصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: دشمنان ایران از تفاوت عملکرد نیروهای ارتشی و نظامی ایران با سایر ارتش های دنیا غافل است و نمی داند که براساس آموزه های دین اسلام، ارتش ما چه توفیق حاصل کند و چه حاصل نکند در هر صورت پیروز خواهد بود.
وی با بیان اینکه عراق در زمان جنگ تحمیلی قصد سوء استفاده از نبود انسجام در ارتش ایران در اوایل انقلاب را داشت ادامه داد: بدنه مردمی برای دفاع از ایران و توقف حرکت و پیشروی دشمن در خاک ایران وارد عمل شد تا فرصت برای ایجاد نظم و انسجام نیروهای نظامی ایران فراهم شود.
فرمانده گروه 55 توپخانه ارتش اصفهان بیان کرد: پشتیبانی های مردمی از نیروهای مسلح، وحدت مردم و نیروهای مسلح و مسوولان، دلایل پیروزی در دوران دفاع مقدس بود و ترکیبی از نیروهای ارتش، سپاه پاسداران و بسیج مردمی، از ایران دفاع کردند.
وی گفت: خرمشهر سوم خردادماه 61 پس از 25 روز عملیات در قالب 7 لشکر و 5 تیپ و وسعت عملیاتی در حدود 5038 مترمربع آزاد شد که بیش از 18 هزار نفر از نیروهای عراقی در این مدت اسیر و 6 هزار نیروی عراقی نیز کشته شدند.
وی افزود: عزت امروز ایران مرهون هشت سال دفاع مقدس است.
ت/7135 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.