به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: با راه اندازی مشاغل خانگی و کوچک می‌ توان بسیاری از جوانان مددجو را صاحب شغل کرد و کمیته امداد امام خمینی (ره) باید با کارآفرینی و حمایت از مشاغل خانگی و کوچک، مددجویان زیر پوشش خود را خودکفا کند.
وی که در دیدار مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان سخن می گفت با گرامیداشت سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: نهادهای انقلاب که از ابتدای انقلاب اسلامی به دستور امام راحل تأسیس شده اند، تاکنون به خوبی کار خود را انجام داده اند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان با بیان اینکه افراد خالص و متدین را جذب کنید که موجب حفظ آبروی این نهاد شوند بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: همه ما باید با ارتباط و رفتار خوب سبب سربلندی یکدیگر شویم و از غیبت و تهمت و انتشار آن در فضای مجازی بپرهیزیم.
وی ادامه داد: همه باید خود را خادم مردم بدانیم و به مردم خدمت کنیم زیرا محبوب ترین افراد کسی است که به مخلوقات خدا خدمت کند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه کمیته امداد امام (ره) تاکنون خدمات خوبی را انجام داده است در عین حال تصریح کرد: می‌ توانست این کارها بهتر و بیشتر انجام شود و کمیته امداد امام (ره) باید با کارآفرینی مددجویان زیر پوشش را خود کفا کند زیرا با این کار بسیاری از جوانان شاغل می‌ شوند و دیگر نیازی به تداوم ارائه خدمت توسط کمیته امداد ندارند.
وی با بیان اینکه برای ایجاد شغل، می توان از ظرفیت های موجود استفاده کرد، گفت: با ایجاد یک سالن کوچک در یک روستا، می توان بسیاری از مشاغل همچون خیاطی و قالی بافی را برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد.
در ابتدای این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ، 100 هزار خانواده مورد حمایت این نهاد قرار گرفته اند، گفت: اعزام 15 هزار نفر به سفرهای زیارتی مشهد و کربلا، اعزام 11 هزار نفر به اردوهای تربیتی شامل راهیان نور و مرقد امام راحل و غیره، اعزام چهار هزار و 700 طلبه خواهر در قالب طرح فلاح در منازل خانواده ها برای ارائه مباحث عقیدتی، برگزاری مسابقات قرآنی و توزیع کتب مذهبی از جمله اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در بخش فرهنگی است.
' حمیدرضا شیران ' با اشاره به رشد 35 درصدی اشتغالزایی کمیته امداد امام (ره) استان اصفهان در سال 96 نسبت به سال گذشته، افزود: در سال گذشته 11 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم که بیشتر آنها مشاغل خانگی است توسط این کمیته برای مددجویان تحت پوشش در استان اصفهان ایجاد شده است.
وی همچنین با اشاره به زیر پوشش بودن 100 هزار خانواده در کمیته امداد امام (ره) استان اصفهان افزود: میزان مشارکت مردم در بخش کمک های مردمی از 83 میلیارد تومان در سال 95 به 120 میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت که از این مبلغ سهم هر خانواده در سال، یک میلیون و 200هزار تومان است.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.