به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی عصر چهارشنبه در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، امداد و مددرسانی را مقوله ای مشترک میان همه انسان ها و تمام ادیان دانست و اظهار داشت: در منطق دینی، امداد و مددکاری دارای ممیزهایی است که در زمینه های فقهی، اخلاقی و اندیشه ای جای تئوری و عملی فراوانی در این زمینه وجود دارد که می توان از ظرفیت های قم در این زمینه بهره برد.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری حوزه علمیه و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای نظریه پردازی و الگوسازی در زمینه امداد از منظر اسلام گفت: حوزه های علمیه متشکل از 29 حوزه علمیه و شبکه مبلغان در سراسر کشور آماده نظریه پردازی و ارائه الگو مناسب برای فقرزدایی و امدادرسانی به نیازمندان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
وی بر انتقال دانش فنی کمیته امداد امام خمینی(ره) به دیگر کشورهای جهان تاکید کرد و افزود: وجود 5 هزار دانش آموخته جامعه المصطفی(ص) در کشورهای مختلف دنیا ظرفیت مناسب برای ترویج الگوی فقر زدایی در سطح بین المللی است.
اعرافی ،عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه فقرزدایی در کشور ر ا دلگرم کننده دانست و گفت: کمیته امداد با نگاه معنوی و علمی در حال فعالیت در کشور است که این اقدام ها امیدوار کننده است.
وی با بیان اینکه نگاه به قم باید متفاوت از دیگر استان های کشور باشد و این نگاه به معنای تبعیض نیست تاکید کرد: طلبه هایی از تمام شهرها و روستاهای کشور و نیز از 130 کشور در حال حاضر در قم مشغول تحصیل هستند به همین دلیل هر اقدامی که در قم اتفاق بیفتد به طور مستقیم در کشور و جهان تاثیرگذار خواهد بود.
وی با تقدیر از نگاه ویژه کمیته امداد به قم برای فقرزدایی و تبیین مبانی علمی گفت: حوزه علمبه آماده دارد تا در زمینه نظریه پردازی، مسائل فکری و نرم افزاری از نظر تئوری و علمی به یاری کمیته امداد بیاید.

** ازدواج مجدد 150 زوجه مطلقه
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز دراین دیدار با اشاره به کاهش حدود 2 هزار تن از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این استان گفت: تعداد نیازمندان تحت پوشش این کمیته از 17 هزار و 947 تن در ابتدای سال 95 به 15 هزار و 144 تن در اسفندماه 96 کاهش یافته است.
اکبر میرشکار سرعت بخشی به توانمندسازی خانواده های تحت پوشش این کمیته را ضروری دانست و افزود: برای نخستین بار در کشور 150 خانواده که به دلیل مسائل مختلف از جمله اعتیاد از هم طلاق و تحت پوشش کمیته امداد قم گرفته بودند، با مشاوره و مددکاری دوباره با هم ازدواج کردند که جشن ازدواج مجدد آنها پنجشنبه(فردا) برگزار می شود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.