به گزارش ایرنا، این 2 تفاهمنامه جداگانه بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شهرداری این شهر از یکسو و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه کاشان از سوی دیگر به امضا رسید.
این تفاهمنامه ها شامل راه اندازی مرکز رشد مدیریت شهری در اصفهان و تفاهمنامه راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی در کاشان است.
تفاهمنامه راه اندازی مرکز رشد مدیریت شهری بمنظور برخورداری از حمایت شهرداری اصفهان و توسعه کارآفرینی و فناوری در زمینه مدیریت شهری به امضا رسید.
هدف این قرارداد ایجاد مرکز رشد و توسعه کسب و کارهای مدیریت شهری و صنایع نرم افزاری و خلاق وابسته به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.
بر اساس این سند همکاری 16 واحد معین از مجموعه تجاری ارگ 'جهان نما'(ی) اصفهان به این مرکز اختصاص می یابد.
همچنین تفاهمنامه راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی بمنظور تحقق هدف تجاری سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی و راه اندازی این پارک در شهرستان کاشان منعقد شده است.
این تفاهمنامه با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه کاشان برای هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در کاشان و نظارت بر روند فعالیت های مرتبط با تامین و بهره برداری از توسعه این پارک به امضا رسید.
زمین این پارک به مساحت 40 هکتار از طرف دانشگاه کاشان در ضلع جنوب شرقی این دانشگاه واگذار شده است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: شرکت های این مجموعه در سال گذشته بیش از 13 میلیون دلار صادرات به 18 کشور شامل کشورهای همسایه و دیگر کشورها داشتند.
مهدی کشمیری افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سال گذشته با 420 میلیارد تومان سرمایه نقدی آورده بخش خصوصی، یکهزار و 300 میلیارد تومان گردش اقتصادی و مالی داشت.
وی اظهار کرد: این مجموعه بدون برخورداری از سرمایه های دولتی و خصوصی و فقط با سرمایه صاحبان فکر و دانش آموخته های این مجموعه، کار خود را آغاز کرد و به آن ادامه داد.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: در این مجموعه، هفت هزار نفر تحصیل کرده دانشگاهی شاغل به تحصیل هستند و مجموعه سرمایه مادی و معنوی آن بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: در 15 سال گذشته هشت هزار و 500 شغل در این پارک ایجاد شده و 870 شرکت و واحد صنعتی در آن مشغول فعالیت هستند که از طریق آنها 71 خط تولید در شهرک های صنعتی اصفهان ایجاد شده است.
کشمیری افزود: شرکت های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در 15 سال گذشته 68 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای و 72 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی داشته است.
وی ادامه داد: این مجموعه در این مدت بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان فروش داشته و میزان فروش این شرکت ها در سال گذشته حدود 600 میلیارد تومان بوده است.
وی تصریح کرد: اصفهان دیگر کشش توسعه صنعتی ندارد و باید روی توسعه مراکز دانش بنیان متمرکز شود زیرا شرکت های دانش بنیان نه تنها از لحاظ علمی بلکه در زمینه اقتصادی نیز دستاوردهای بزرگی داشته اند و می توان از آنها به عنوان مراکز اقتصادی بهره مند شد.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یادآور شد: همانطوریکه بودجه وزارت علوم 2.5درصد از بودجه کل کشور را شامل می شود بودجه پارک ها نیز 2.9 درصد از کل بودجه وزارت علوم را به خود اختصاص می دهد که این موضوع یکی از دلایل اهمیت پارک های علم و فناوری بوده که نیازمند توجه و بودجه بیشتر است.
هم اکنون حدود 480 شرکت دانش بنیان با اشتغال آفرینی برای 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال هستند.
گردش مالی سالیانه این شهرک حدود یکهزار و 300 میلیارد تومان است و تاکنون 66 فناوری صنعت ساز، یکهزار و 300 قرارداد تحقیقاتی و 350 میلیارد تومان جذب منابع بخش خصوصی داشته است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح چند طرح دانشگاهی، دیدار با مسئولان استان و دانشگاه ها و مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و همچنین حضور در مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، روز سه شنبه وارد این شهر شد.

ت/6994/6027/7153
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.