به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان 206 طرح کشاورزی استان اصفهان که در مورچه خورت از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه واقع در شمال غربی اصفهان برگزار شد، افزود: ایجاد سرمایه و افزایش تولید در این استان علاوه بر تسهیلات و امکانات قانونی ، همت و مدیریت را طلب می کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر راه های قانونی تااندازه ای تسهیل گر هستند و هیچ کس نیست که از تولید و صادرات حمایت نکند اما مشکل اصلی ما در این زمینه به سیستم اداری باز می گردد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه هر قانون، کف و سقفی دارد تصریح کرد: روحیه محافظه کاری بیش از اندازه در ادارات خسارت بدنبال دارد و مسئولان نیامده اند که در سمت خود بمانند بلکه آمده اند تا قانون را اجرا و به وظایف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: برای ایجاد رفاه و بهبود وضعیت معیشت دولت و مردم به عنوان صاحبان اصلی سرمایه، راهی جز اتکا به توان خود برای افزایش تولید و جذب سرمایه ندارند.
مهرعلیزاده افزود: اگر مدیر دلسوز باشد و شرایط را بخوبی درک کند به وظیفه اش عمل می کند و مشکلات برطرف می شود.
وی اعمال مدیریت صحیح را در جذب سرمایه و رشد اقتصادی موثر دانست و گفت: امارات متحده عربی با آنکه تولید کننده محصول نیست اما از همه جای دنیا محصول وارد می کند و پس از بسته بندی با برند ( نشان ) خود این محصولات را به همه دنیا صادر می کند که نشاندهنده مدیریت این منطقه است.
مهرعلیزاده با تبریک فرارسیدن دهه فجر بیان کرد: اکنون که وارد چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی ایران می شویم، تجربه ثابت کرده است که اتکا به یک درآمدهای آنهم درآمد نفتی بسیار خطرناک است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه متغیرها در ایجاد نوسان بازار نفت خارج از دست ما است، گفت: در چنین شرایطی اتکا به این درآمد، کار درست و صحیحی نیست و بسیار خطرناک است.
وی در ادامه به وضعیت فروش نفت در دوران تحریم ها در دولت های نهم و دهم اشاره کرد و افزود: در این زمان که قیمت نفت به 100 دلار نیز افزایش یافته بود و می توانست درآمد بالایی را نصیب کشور کند نیز به دلیل اینکه دلارها وارد کشور نشد و بعدها به حساب برخی افراد واریز شد، مشکلاتی را برای کشور بوجود آورد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه در بازرگانی های قدیم تعهد اخلاقی بالا بود، افزود: در بازرگانی های قدیم سعی نمی کردند از پول، پول کسب کنند بلکه با پول سرمایه گذاری و از این طریق پول به دست می آوردند.
وی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خواست با یکدیگر هماهنگ باشند تا سرمایه گذاری آنها به تولید بیشتر و صادرات منجر شود.
استاندار اصفهان، صادرات و ورود به بازارهای جهانی را مستلزم برندسازی دانست و اضافه کرد: یک حلقه واسطی نیاز است تا برای تولیدکنندگان داخلی برندسازی کند تا زمینه صادرات و ورود محصولات تولیدکنندگان ما به بازارهای جهانی تسهیل شود.
وی از مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز خواست با تسریع در فرآیند صدور مجوز فعالیت بازرگانان جوان، تسهیل کننده زمینه حضور جوانان در این بخش باشند.
مهرعلیزاده در ادامه با اشاره به کاهش بارندگی ها در کشورمان طی سال های گذشته اشاره کرد و افزود: طی سال های گذشته همواره از کلمه بحران برای موضوع آب استفاده کرده ایم درحالیکه باید بپذیریم شرایط زندگی در منطقه ما اینگونه است و هر سال با کاهش بارندگی و آب مواجه می شویم بنابر این باید اعمال مدیریت صحیح بتوانیم در چنین شرایطی تولید محصولات کشاورزی و محصول هایی که تولیداتشان با آب ارتباط دارد را افزایش دهیم و پیشرفت کنیم.
206 طرح و پروژه کشاورزی به ارزش یکهزار و 448 میلیارد ریال روز سه شنبه در ششمین روز دهه مبارکه فجر بطور همزمان با حضور استاندار اصفهان در این استان افتتاح و به بهره برداری رسید.
این پروژه ها در حوزه های آب و خاک و امور فنی مهندسی، تولیدات دام، طیور و آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری، تولیدات گیاهی، امور عشایر و صنایع کشاورزی است که بطور همزمان در نقاط مختلف استان اصفهان افتتاح شد.
بار راه اندازی این پروژه ها علاوه بر افزایش تولید و تثبیت اشتغال برای یکهزار و 362 نفر بیش 900 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است
7153/ 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.